خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

۸۳ طرح نیمه تمام استانی، ملی و شرکت نفتی در آذربایجان شرقی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۱۱

برای اتمام و تکمیل این پروژه‌ها یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. / ورزش آذربایجان شرقی به دنبال کسب مدال در المپیک برزیل است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۸۳ طرح نیمه تمام استانی، ملی و شرکت نفتی در آذربایجان شرقی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدمحمد شروین اسبقیان در نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با جامعه ورزشی و جوانان استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت اظهار داشت: برای اتمام و تکمیل این طرح‌ها یک­هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت سازمان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۷۷ پست خالی سازمانی در اداره ورزش و جوانان استان وجود دارد.

اسبقیان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان، حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۱۶ است، اظهار داشت: ورزش استان نیز همپای ورزش کشور به دنبال کسب مدال در المپیک برزیل است تا نشان دهد که ظرفیت‌های بسیاری دارد.

وی با اشاره به وضعیت ورزش آذربایجان شرقی اظهار داشت: علاوه بر میزبانی در رقابت‌های مهم شطرنج جام ملت‌های آسیا و مسابقات هندبال جوانان آسیا، برای نخستین بار در کشور تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) را در سطح نیمه حرفه‌ای برگزار کردیم که موفقیت‌ها و اتفاقات ورزشی استان در این مدت در تاریخ ورزش استان بی‌نظیر است که سال آینده، این تعداد را به عدد شش خواهیم رساند.

اسبقیان با اشاره به حضور ۱۳ نفر از ورزشکاران، مربیان و داوران استان در ترکیب کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی کره جنوبی، تصریح کرد: ورزش آذربایجانشرقی در ۵ سال گذشته بر کسب مدال در المپیک‌ها و بازیهای آسیایی تمرکز کرده و نتوانست در المپیک لندن به مدال دست یابد ولی در بازیهای آسیایی موفق شد علاوه برکسب مدال طلای پرویز هادی در کشتی با مدالهای نقره فرزاد باهر ارسباران برای اولین بار به مدال نقره برسد همچنین سه کبدی کار استان نیز به همراه تیم ملی، به مدال نقره مسابقات دست یافتند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری اداره کل در جمع ادارات ورزش و جوانان کشور گفت: برنامه ریزی راهبردی ۴ ساله موجب شد تا آذربایجانشرقی به حق خود در ورزش کشور دست یابد.

اسبقیان افزود: ادامه استمرار این موفقیت در حوزه ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، استانی که همواره در سطح اول کشور حضور داشته است به تلاش مضاعف نیاز دارد و برنامه راهبردی و سیاست اجرایی آن را در برنامه ۵ ساله توسعه راهبردی ورزش استان پیش بینی شده و در تمامی حوزه‌ها تلاش و کوشش خود را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی سرانه کل ورزش استان را ۶۲ صدم مترمربع عنوان کرد و گفت: با اتمام پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و نیمه تمام سرانه اماکن ورزشی کل استان۸۲ صدم مترمربع خواهد رسید و برای تحقق یک متر فضای ورزشی دراستان آذربایجان شرقی در پایان برنامه ششم توسعه با همکاری سایردستگاههای دولتی وبخش خصوصی نیاز به ساخت ۱،۴۴۶، ۱۶۰ مترمربع فضای ورزشی داریم.

وی با اشاره به سایر موفقیت‌های شاخص ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های شاخص ۴سال آینده حوزه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش وجوانان استان با محوریت تشکیل شورای راهبردی اداره کل، اساتید دانشگاه‌ها، مربیان ومدیران اجرائی استان با هدف سیاستگذاری عملیاتی دربرنامه‌ها درراستای برنامه پنجم توسعه ورزش استان برابر بادستورالعمل هیای صادره ازسوی وزارت ورزش وجوانان، استعدادیابی در رشته‌های المپیکی، پایه وپر مدال به عنوان دومین استان منتخب درامراستعدادیابی ورزشی درکشور، تشکیل ستاد المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل، افزایش تعداد مدالهای کسب شده درمیادین بین المللی وملی با افزایش سالانه ۱۰درصد، میزبانی بیش از ۱۵۰ رویداد ورزشی کشوری وبرگزاری آن‌ها در حد استانداردهای لازم و رصد برنامه‌های توسعه قهرمانی استان دربرنامه پنجم توسعه ورزش استان وهدایت ونظارت بر برنامه‌ها انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مقوله جوانان، اختصاص سهمیه جدید استخدامی نیرو، تامین منابع مالی افراد قبول شده در آزمونهای استخدامی، جدب نیروهای جدید قراردادی، کمک کمیسیون ماده ۱۰۰ شهراری، افزایش حقوق و مزایای کارکنان، مجوز خرید خوردو برای شهرستان‌ها و کمک از طریق وزارت نفت به هیاتهای ورزشی را از نیازهای ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز