خبرگزاری کار ایران

به منظور معرفی الگوهای شایسته بومی به آیندگان:

هنرمند پیشکسوت ورنی باف آذربایجان شرقی تکریم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۰۹

استاد «مهدی قلی رضایی» از هنرمندان بنام و قدیمی استان در ورنی بافی است که در شناساندن و معرفی ورنی آذربایجان شرقی به کشورهای خارجی نقش عمده‌ای داشته است.

ایلنا: هنرمند پیشکوست صنایع دستی آذربایجان شرقی در رشته ورنی با حضور مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خانه‌اش تکریم شد.
به گزارش ایلنا «مهدی قلی رضایی» از هنرمندان بنام و قدیمی استان در ورنی بافی است که در شناساندن و معرفی ورنی آذربایجان شرقی به کشورهای خارجی نقش عمده‌ای داشته است.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در دیدار با این معمار برجسته و پیشکوست استان، از نقش وی در شناساندن ورنی استان به عنوان یک صنایع دستی منحصر بفرد به کشورهای اروپایی و آسیای دور همچون ژاپن تقدیر کرد و گفت: آقای رضایی با بیش از ۳۷ سال سابقه فعالیت در حوزه تولید ورنی، یکی از تولیدکنندگان و فعالان صادر کننده صنایع دستی آذربایجان شرقی به خارج از کشور به شمار می‌رود.
محمدی کسب رتبه‌های متعدد از جشنواره‌های گوناگون ملی، منطقه‌ای و استانی را گواهی بر این سابقه درخشان خواند و گفت: هنرمندان و هنرجویان تحت تعلیم وی نیز تا کنون توانسته‌اند با تولید صنایع دستی با کیفیت و خلاقانه در جشنواره‌های مختلف عناوینی را کسب کنند.
وی تکریم اساتید فنون و صنایع دستی مختلف استان را یک وظیفه خواند و یادآور شد: آقای مهدی قلی رضایی افتخار عنوان پدر شهید را نیز همراه دارد و علیرغم کسالت همچنان به فعالیت خود در بافت ورنی ادامه می‌دهد.
محمدی خاطرنشان کرد: اینکه امروز ورنی آذربایجان شرقی به عنوان یک شاخص اصلی صنایع دستی این خطه معرفی می‌شود و خریداران و متقاضیان بسیاری از سرتاسر کشور و جهان دارد حاصل فعالیت مستمر هنرمندانی همچون آقای رضایی و تولید محصولات با کیفیت و خلاقانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز