خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی:

۱۵۲ میلیون دلار صادرات فرش و صنایع دستی آذربایجان شرقی به ۸۵ کشور دنیا انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۸۹

۴۰ درصد از سهم صادراتی فرش کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از صادرات ۱۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری فرش و صنایع دستی در ۱۰ ماهه سال جاری از استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی گفت در حال حاضر، فرش تبریز به ۸۵ کشور جهان صادر می‌شود و در تلاش هستیم بازارهای هدف را بیش از پیش افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه ظرفیتهای موجود برای ارتقای جایگاه فرش در صادرات و اقتصاد کشور هنوز به طور کامل به کار گرفته نشده است خاطرنشان کرد: بدین لحاظ پشتیبانی و حمایت، سرمایه گذاریهای لازم و برنامه ریزی استراتژیک برای ورود موثر‌تر به بازارهای جهانی به طور جدی مدنظر ارگانهای مرتبط با تولید و تجارت فرش دستباف قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از سهم صادراتی فرش کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی است، گفت: گسترش بازارهای هدف فرش تبریزبه کشورهای ژاپن، کره، چین و روسیه در اولویتهای کاری برنامه‌های سازمان و تشکل‌های مرتبط با تجارت فرش دستباف استان می‌باشد، هر چند که در حال حاضر نیز فرش تبریز به این کشور‌ها صادر می‌شود اما درصدد هستیم با برنامه ریزی‌های راهبردی، این بازار‌ها را به صورت پایدار و ثابت در اختیار بگیریم.
عظمایی افزود: رونق تولید و تجارت فرش دستباف و افزایش سهم این بخش در تجارت بازار داخلی و خارجی منوط به رفع مشکلات چندین ساله این حوزه اعم از بیمه بافندگان، تامین نقدینگی تولیدکنندگان و مواد اولیه و ساماندهی تسهیلات مربوطه و حضور تاثیرگذار در نمایشگاهای بین المللی بوده و ضامن تداوم و بهبود اعتبار جهانی فرش دستباف تبریز در بازار پر رقابت امروز دنیاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز