خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

موزه انقلاب اسلامی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۲

با توجه به پیشینه و نقش آذربایجان شرقی در حوادثمهم و اثرگذار انقلاب و نیز تائید کار‌شناسان مبنی بر قابلیت و توانمندی این استان، راه اندازی موزه انقلاب اسلامی در تبریز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی راه ائدازی موزه انقلاب اسلامی بدر تبریز خبر داد.
به گزارش ایلنا تراب محمدی در بازدید مدیران و مشاوران سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور از موزه‌های استان، افزود: با توجه به پیشینه و نقش آذربایجان شرقی در حوادثمهم و اثرگذار انقلاب و نیز تائید کار‌شناسان مبنی بر قابلیت و توانمندی این استان، راه اندازی موزه انقلاب اسلامی در تبریز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان شرقی همواره در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز و پیش قدم بوده و موزه‌های این استان توانسته تاریخی گویا و شفاهی از این حضور و فعالیت‌ها در تمامی عرصه‌ها باشد.
محمدی آذربایجان شرقی را در امر موزه داری استانی شاخص توصیف کرد و گفت: موزه‌های متعدد این استان از نظر تنوع و تخصصی بودن و نیز اشیای نگهداری شده در آن‌ها، قابل توجه‌ترین موزه‌های کشور هستند.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعداد و کیفیت موزه‌های استان یادآور شد: آذربایجان شرقی جزو معدود استان‌های کشور است که تقریبا تمام ۱۹ شهرستان خود را به یک و یا حتی چند موزه مجهز کرده است.
محمدی همچنین موزه‌های استان را با توجه به به دارا بودن ویژگی‌ها و اشیای منحصر بفرد نگهداری شده در آن‌ها دارای جاذبه‌های فراوان گردشگران تاریخی و مردم‌شناسی عنوان کرد.
وی کسب رتبه نخست موزه داری در کشور از سوی اداره کل موزه‌های کشور در سال ۹۰ را گواه دیگری بر پویایی و توانایی موزه‌های آذربایجان شرقی و نیز ظرفیت راه اندازی موزه‌های متنوع و تخصصی در این خطه خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز