خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

اولین‌های تبریز، ریشه در نیروی انسانی متعهد و متخصص دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۰۴

اگر تبریز را شهر اولین ها نامیده‌اند، به خاطر این است که از ابتدا، انسان‌های متعهد و متخصص با همت دینی، در حوادثتاریخی آن نقش آفرینی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نیروی انسانی اصیل و متعهد و متخصص هر جا باشد، باعثایجاد مدینه فاضله است و هر جا که نباشد، عقبماندگی آنجامعه را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آئین افتتاح نکوداشت تبریز، اظهار داشت: اگر تبریز را شهر اولین‌ها نامیده‌اند، به خاطر این است که از ابتدا، انسان‌های متعهد و متخصص با همت دینی، در حوادثتاریخی آن نقش آفرینی کرده‌اند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مراکزی چون عدلیه، بلدیه، چاپخانه و کتابخانه و سایر اولین‌های تبریز به اعتبار انسان‌های مقاوم و متعهد به بار نشسته است.

وی با بیان اینکه خطه آذربایجان در معرض تهاجم‌های گوناگون دشمنان سنگدل، همواره استوار بوده است، اظهار داشت: مردم تبریز مشروطه مشروعه را تعیین کرده‌اند و علما و مجاهدان آن، مشروطیت را پاسداری کرده‌اند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه تبریز در دوره اشغال به دست نیروهای خارجی، ایستادگی کرد و به این ترتیب نگذاشت کشور تجزیه شود، گفت: این نقش در جریان انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت و به خصوص در قیام ۲۹ بهمن، پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه‌های دفاع مقدس بارز و برجسته بود.

وی یادآور شد: شهید باکری، یک قهرمان به تمام معنا بود که حدیثدلاوری او درست مصداق شجاعت در تعالیم و تعابیر دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: در صحنه‌های فرهنگی، علمای بزرگی که از این منطقه برخواسته‌اند، خدمات ارزنده‌ای به عالم اسلام و تشیع کرده‌اند.

وی با تقدیر از شهرداری تبریز در اجرای هفته نکوداشت تبریز گفت: این نکوداشت ارزشمند، نقش آفرینی تاریخی و فرهنگی این شهر را مدنظر قرار داده و در صورت اجرا و پیگیری منسجم، پیوند حوزه فرهنگ و اقتصاد را طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز