خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

پیشمرگان مسلمان کُرد نماد وفاداری و مرزداری هستند.

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۷۶

استاندار کردستان گفت: پیشمرگان مسلمان کُرد نماد وفاداری، ایثارگری، مرزداری و مرزبانی هستند.

استاندار کردستان گفت: پیشمرگان مسلمان کُرد نماد وفاداری، ایثارگری، مرزداری و مرزبانی هستند.

به گزارش ایلنا از کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در نشست هماهنگی کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد در سنندج از پیشمرگان مسلمان کُرد به عنوان یکی از نمادهای استان فرهنگی کردستان نام برد و گفت: این موضوع باید به شیوهای مناسب اطلاع رسانی شود.

وی با توجه به اینکه در موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر برندسازی توصیه می شود افزود: کردستان نیاز به برندسازی ندارد بلکه برندهای فراوان موجود در استان باید معرفی شوند.

زاهدی اظهار کرد: مردم کردستان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس برای اسلام، انقلاب، کشور و نظام مدفعین خوبی بودند و زحمات زیادی کشیدند که پیشمرگان مسلمان کُرد شاخص ترین این افراد هستند.

وی برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را اقدامی بسیار خوب دانست و بر برگزاری این کنگره با صبغه فرهنگی و در حد شان و جایگاه مردم فرهنگی کردستان و پیشمرگان مسلمان کُرد تاکید کرد.

استاندار کردستان گفت: باید کار ماندگاری صورت گیرد چرا که پیشمرگان مسلمان کُرد نقش برجسته ای در دفاع مقدس داشتند.

زاهدی بر ایجاد و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در کردستان تاکید کرد و ادامه داد: باغ موزه فعلی در مکانی کوچک که محل عبور و مرور هم نیست واقع شده است که باید در زمینی مناسب موزه ای بزرگ برای کردستان که در خط مقدم جبهه بوده است احداثشود.

وی افزود: در جریان برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد باید چند نماد و المان ماندگار بزرگ با موضوع پیشمرگان مسلمان کُرد ایجاد کنیم.

معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: استان کردستان آمادگی تامین اعتبار لازم برای برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را دارد.

ارسلان ازهاری افزود: انتظار می رود برخی از دستگاه های فرهنگی از محل بودجه های فرهنگی خود در برگزاری این کنگره همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره ها و کنگره ها برای شهدای انقلاب و دفاع مقدس وظیفه همگانی است.

ازهاری ادامه داد: هر چه بتوانیم در این راستا گام برداریم پاسداشت ارزش های انقلاب و دفاع مقدس است و همه باید تلاش کنیم و که برنامه ای در شان شهدا برگزار شود.

وی تاکید کرد: وظیفه هر دستگاه در برگزاری این کنگره به صورت جزیی مشخص شود و فعالیت ها جزیره ای نباشد.
در این نشست همچنین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: استان کردستان در بطن و متن حرکت مجاهدانه دوران دفاع مقدس بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز