خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

میدان حکومتی تبریز احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۰۶

این پروژه در قالب طرحی سه فوریتی و با امضای ۱۴ عضو شورای اسلامی شهر صبح امروز در صحن علنی این نهاد مدنی مطرح و سه فوریت و کلیات اجرای این طرح بزرگ به تصویب رسید.

ایلنا: شهردار تبریز از اجرای طرح بزرگ احیای میدان حکومتی تبریز به عنوان یکی از اصلیترین برنامه‌های کاری مدیریت شهری در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی اجرای طرح بزرگ احیای میدان حکومتی را در راستای احیای هویت تاریخی تبریز ارزیابی کرد و گفت: این پروژه در قالب طرحی سه فوریتی و با امضای ۱۴ عضو شورای اسلامی شهر صبح امروز در صحن علنی این نهاد مدنی مطرح و سه فوریت و کلیات اجرای این طرح بزرگ به تصویب رسید.
وی با اشاره به جزئیات و مختصات اجرای طرح بزرگ میدان حکومتی تبریز خاطرنشان کرد: این طرح در محدوده میدان ساعت و استانداری به عنوان محدوده حکومتی قدیم تبریز به مرحله اجرا درخواهد آمد و مقدمات اجرایی آن نیز ابتدا از ضلع شمال شرقی میدان ساعت با عنوان توسعه میدان مذکور و تسری آن به بخش‌های دیگر در قالب طرح کلی میدان حکومتی آغاز خواهد شد.
نجفی با تأکید بر اجرای این طرح بزرگ به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی، خدماتی و گردشگری تبریز گفت: پیش از اجرای طرح میدان حکومتی تبریز، مطالعات جامع باستان‌شناسی، تاریخی، معماری، فنی، عمرانی و شهرسازی از سوی شهرداری انجام خواهد گرفت.
خاطرنشان می‌شود طرح بزرگ میدان حکومتی تبریز که به زودی مراحل اجرایی آن پس از انجام بررسی‌ها و مطالعات کار‌شناسی در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر، شهرداری و نیز دیگر مشاورین و کار‌شناسان امر عملیاتی خواهد شد به جهت قرارگیری در محدوده تاریخی فرهنگی و مرکز شهری تبریز یکی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم شهری خواهد بود.
وجود عناصر دروازه‌ای، بازار تاریخی تبریز، نهادهای حکومتی مهمی نظیر استانداری، فرمانداری، ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، بانک ملی، سازمان امور اقتصادی و مالیاتی، بلدیه قدیم تبریز، خانه‌های تاریخی و قدیمی متعدد، موزه‌های مهم و بزرگ، پیاده راه تربیت به عنوان بخشی از مسیر راه ابریشم، مساجد، مدارس و حمام‌های قدیمی و تاریخی از جمله شاخص‌های برجسته تاریخی و فرهنگی محدوده میدان حکومتی تبریز به شمار می‌روند که به جهت تراکم و قرارگیری این عناصر در محدوده مذکور، خواهد توانست در صورت تحقق احیای میدان حکومتی عالی قاپو، نقش موثری در تبدیل این منطقه از شهر به اصلیترین جاذبه گردشگری تبریز کهن کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز