خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

ستادی برای اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان دایم زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۹۷

مشکلات باقی‌مانده خیلی بزرگ نیست و قطعا با همدلی و هماهنگی بیشتر مسؤولان دستگاه‌ها بخش عمده مشکلات رفع خواهد شد و در خصوص مشکلاتی که حل آن‌ها در استان امکان‌پذیر نیست حتما از طریق دولت پیگیری و مصوبات لازم را اخذ خواهیم کرد. / مسئولیت این ستاد بر عهده معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفت.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری برای اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان دایم زلزله‌زدگان شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جمع تعدادی از مسؤولان اجرایی استان و شهرستان ورزقان، با قدردانی از دست‌اندرکاران امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق یافتم در اولین سفر کاری، از مناطق زلزله‌زده استان بازدید کرده و در جریان روند پیشرفت بازسازی قرار بگیرم.
وی همچنین از مشارکت مردم و حمایت آن‌ها از دستگاه‌های اجرایی تشکر کرد و گفت: در هر جایی که مردم حامی مسؤولان بوده‌اند روند فعالیت‌ها، سریع‌تر و نتیجه‌بخش‌تر بوده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در روز انتصاب خود اعلام کردم که در اولین فرصت به مناطق زلزله‌زده رفته و در خصوص ادامه بازسازی تصمیم‌گیری خواهیم کرد، افزود: امروز اعلام می‌کنیم که ستادی به عنوان ستاد هماهنگی و پیگیری برای اتمام بازسازی و اسکان دایم زلزله‌زدگان در استان تشکیل می‌شود و ماموریت این ستاد در ادامه ماموریت دستگاه‌ها خواهد بود.
وی، هدف از تشکیل این ستاد را ایجاد هماهنگی بیشتر برای حل مشکلات باقی‌مانده در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و گفت: معتقدم که مشکلات باقی‌مانده خیلی بزرگ نیست و قطعا با همدلی و هماهنگی بیشتر مسؤولان دستگاه‌ها بخش عمده مشکلات رفع خواهد شد و در خصوص مشکلاتی که حل آن‌ها در استان امکان‌پذیر نیست حتما از طریق دولت پیگیری و مصوبات لازم را اخذ خواهیم کرد.
جبارزاده اولین وظیفه این ستاد را تهیه صورت وضعیتی از مناطق زلزله‌زده با کمک دستگاه‌های مسؤول اعلام کرد و گفت: باید برای تمام روستاهای آسیب‌دیده پرونده جداگانه‌ای تشکیل شود و روند بازسازی، حل مشکلات باقی‌مانده و اسکان دایم مردم در آن‌ها به طور مرتب مورد رصد قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: معاون عمرانی استاندار به عنوان نماینده ویژه بنده با تمام اختیارات قانونی به عنوان مسؤول این ستاد منصوب می‌شود و نمایندگان شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان نیز عضو این ستاد خواهند بود.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: کار این ستاد و در واقع بازسازی مناطق زلزله‌زده زمانی تمام‌یافته تلقی خواهد شد که آخرین نفر از زلزله‌زدگان در خانه دایمی خود اسکان یابد.
وی در ادامه با تشکر از دستگاه‌های مسؤول در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: نباید به خاطر برخی نواقص اصل کار‌ها را زیر سوال ببریم، در عین حال باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا پاسخگوی توقعات مردم باشیم.
جبارزاده با بیان اینکه مردم، ولی نعمت مسؤولان هستند، افزود: مبادا مسؤولان محترم استان از اظهار گلایه‌های مردم یا ادبیات بعضا حساب نشده برخی از آنان دلسرد شوند، بلکه باید انتقادات را با تمام وجود پذیرفته و با صبر و حوصله و خوش‌رویی با مردم برخورد کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تکمیل بازسازی ساختمان فرمانداری و مسجد جامع ورزقان و پیگیری این امر تاکید کرد.
در این جلسه همچنین دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فروغی، فرماندار و مهدوی، امام جمعه ورزقان گزارشی از مسایل و مشکلات مناطق زلزله‌زده این شهرستان ارایه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز