خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی آذربایجان شرقی:

ارتقای کیفی فرش آسیب‌های تولیدکننده داخلی را جبران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۹

فراهم کردن زمینه صادرات فرش دستباف و رفع موانع صدور، افزایش قیمت، تولید هدفمند و به‌کارگیری طرح و نقشه‌های مورد قبول مشتری از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفی تولیدات فرش است.

ایلنا: مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید فرش دستباف با وجود پایین بودن دستمزد همچنان ادامه دارد و در مناطق روستایی زنان به قالیبافی مشغول هستند که در صورت افزایش دستمزد‌ها زمینه افزایش تعداد قالیبافان و به تبع آن تولیدات بیشتر خواهد شد.
به گزارش ایلنا، صفر امانی با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌های تولید به خصوص مواد اولیه باعثبالا رفتن قیمت تمام شده فرش می‌شود افزود: اختلاف قیمت فرش دستباف با فرش ماشینی و دیگر کفپوش‌های بافته شده به این علت است که فرش دستباف به عنوان هنر اصیل ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مسلماً مصرف‌ کننده داخلی علاوه بر تأمین نیاز خود توجه به هنر را نیز مد‌نظر دارد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرش دستباف روستایی به‌ طور عمده از سوی شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه استانی آن‌ها که شامل ۳۰ شرکت تعاونی و یک اتحادیه استانی است، صورت می‌گیرد.
امانی فراهم کردن زمینه صادرات فرش دستباف و رفع موانع صدور، افزایش قیمت، تولید هدفمند و به‌کارگیری طرح و نقشه‌های مورد قبول مشتری را از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفی تولیدات فرش بیان کرد و ادامه داد: ارتقای کیفی فرش عامل جبران آسیب‌های تولیدکننده داخلی به ویژه تولیدات روستایی است.
وی در پایان گفت: سر و سامان دادن به فرش دستباف روستایی، انتقال اندازه و سلیقه‌های بازارهای هدف به اعضای اتحادیه، کنترل کیفیت تولید، جلوگیری از تولید کور، حفظ هویت و شهرت قالی آذربایجان در بازارهای دنیا و دستیابی به تولید بهتر و فروش بیشتر از جمله اهدافی است که اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان به دنبال تحقق آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز