خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

آبرسانی به مرند، میانه و تبریز جزء اولویت‌های آب منطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۷۵

جلسه مشترک مدیران عامل شرکتهای تابعه و وابسته وزارت نیرو در آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان استان تشکیل شد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در جلسه مشترک مدیران شرکتهای تابعه وزارت نیرو با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستانهای مختلف استان از طرح‌های آبرسانی به مرند، میانه و تبریز به عنوان اولویتهای اصلی این شرکت نام برد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ارسلان هاشمی در این جلسه، فعالیتهای عمرانی این شرکت را در قالب ۴ برنامه، ۳۶ طرح و ۱۰۴ پروژه معرفی کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در حال حاضر ۳ طرح آبرسانی به مرند، میانه و تبریز را که جزو اولویتهای فعالیتهای عمرانی است در دست اجرا و ۴ طرح آبرسانی دیگر در سایر مناطق استان را نیز در دست مطالعه دارد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی تعداد سدهای در حال اجرای این شرکت را با ظرفیت تنظیمی ۱۵۵۸ میلیون مترمکعب ۱۴ مورد اعلام کرد و افزود: تعداد سدهای در حال مطالعه نیز ۲۳ مورد با ظرفیت تنظیمی ۲۹۱ میلیون متر مکعب آب می‌باشد که با عنایت به تعامل نزدیک با نمایندگان محترم شهرستانهای استان قبل از لایحه بودجه سال بعد از ظرفیت قانونی آنان برای تأمین نیازهای واقعی استفاده می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۶ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان شرقی در حال اجراست از در دست مطالعه بودن ۸۹ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی توسط این شرکت خبر داد.
وی همچنین در ادامه این جلسه گزارش مبسوطی از تعداد طرح‌های ملی، استانی و استانی ویژه، اعتبارات مصوب و مورد نیاز سال ۹۳ و سال‌های آتی برای خاتمه آن‌ها ارائه داد و اولویتهای این شرکت در خصوص طرح‌های آبرسانی، سدسازی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و ساماندهی رودخانه‌ها را برشمرد.
هاشمی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح انتقال آب شرب و صنعت به مناطق واقع در حاشیه دریاچه ارومیه، تأمین نیازهای شرب ۲۲ شهر و ۲۸۶ روستای محدوده طرح، تأمین نیاز آبی مراکز صنعتی به ویژه منطقه آزاد و شهر صنعتی ۱۰ هزاری هکتاری بعثت، تعادل بخشی آبخوان‌ها و تراز سطح ارومیه، احیای شوره زارهای حاشیه دریاچه ارومیه با پساب طرح انتقال آب را از جمله مزایای این طرح اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در ادامه، سرانه آب قابل دسترس سالانه به ازای هر نفر را در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را حدود ۵۰۰ میلی متر مکعب در سال اعلام کرد و ضرورت تسریع در اجرایی شدن طرح‌های انتقال آب از سایر حوضه‌ها برای تأمین نیازهای آبی در سال‌های آتی را یادآور شد تا با توجه به اقدامات زیربنایی نمایندگان و مسئولان استان و شرکت برای تأمین و تجهیز منابع مالی از فاینانس، BOT و سایر مکانیزم‌های مالی، نیاز‌ها و خواسته‌های بحق مردم استان تحقق یابد.
در این جلسه همچنین محمد اسماعیل سعیدی، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از بانیان جلسه ضمن اعلام آمادگی نمایندگان استان برای رفع موانع و چالش‌های آب و برق با توجه به الزامات سرمایه گذاری و توسعه در سالهای آتی را مورد تأکید قرار داد.
در این جلسه همچنین رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، دکتر محمدعلی مددی نماینده مردم میانه، شهروز افخمی، نماینده مردم ملکان و لیلان و فلاح، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار رفع مشکلات حوزه‌های انتخابیه و توجه جدی به مطالبات مردمی شدند.
یادآور می‌شود جلسه مشترک مدیران عامل شرکتهای تابعه و وابسته وزارت نیرو در آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان استان توسط شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در این استان تشکیل شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز