خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

مشکلات موجود، فرا‌تر از تصورات قبلی است / حداقل تخصیص بودجه عمرانی امسال در ‌‌نهایت ۲۰ درصد خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۲

تخصیص بودجه عمرانی سال ۹۲ استان که میزان موفقیت یا عدم موفقیت استانداری است، تا به امروز ۱۲ درصد بوده و تخصیص‌های پایان سال هم علی‌القاعده به سمت بودجه جاری می‌رود، بنابراین حداقل تخصیص امسال در ‌‌نهایت ۲۰ درصد خواهد بود.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: مجموعه اجرایی استان بدون کمک و پشتیبانی مردم، توان رفع مشکلات را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده، گفت: از تمام مسؤولان استان انتظار دارم با صداقت و خوش‌رویی با مردم برخورد کنند و روحیه خدمت‌گزاری را سرلوحه کار قرار دهند.

وی اظهار داشت: انتخابات ۲۴ خرداد یکی از مقاطعی بود که لطف و عنایت خداوند شامل حال ملت ایران شد و با حضور مردم در این انتخابات، نشاط و امید دیگری در فضای کشور جاری شد.

جبارزاده با بیان اینکه هر رای مردم، تایید نظام است، افزود: مردم در کنار رای به نظام، فردی را انتخاب کردند که از جنس انقلاب و خدمت‌گزار انقلاب و شیفته خط امام و رهبری است و ان‌شاءالله در سایه نشاط و امید مردم، مسایل و مشکلات جامعه حل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز ثابت شده است که بهترین روش برای اداره جوامع بشری، تقنین قوانین مترقی و متناسب با نیاز جامعه و در کنار آن، داشتن برنامه‌ای منسجم و علمی است.

جبارزاده با تاکید بر اینکه برنامه من برای اداره استان، عمل به قانون و برنامه‌ریزی با روش‌های علمی است، افزود: هرچند در سنوات گذشته تصور می‌شد که بدون برنامه و بدون توجه به قانون هم می‌شود کار کرد، اما واقعیت این است که بدون برنامه، هیچ کاری امکان موفقیت ندارد.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای اداره جوامع و اجرای عدالت، قانون است، گفت: ان‌شاءالله با عنایت خدای متعال و همراهی نماینده مقام معظم رهبری در استان و نمایندگان مجلس برنامه منسجمی تدوین شود که به استناد آن بتوانیم خدمات دولت تدبیر و امید را توسط مسؤولان استان در جامعه جاری کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان ما کم‌نظیر است، نیروی انسانی آماده و پای کار را از مهم‌ترین قابلیت‌های استان ذکر کرد و گفت: از جمله برنامه‌های ما این است که بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد بلکه با توجه به توانمندی‌ها و تخصص‌ها، از تمام نیروهای مستعد استان استفاده کنیم.

وی، بخش خصوصی را از دیگر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان دانست و اظهار داشت: با توجه به مسایل و مشکلات عدیده‌ای که در تامین اعتبارات دولتی، فروش نفت و انتقال پول وجود دارد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف می‌تواند نویدبخش باشد.

جبارزاده با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی با تمام توان، از اولویت‌های کاری است، افزود: ماموریت دستگاه‌های اجرایی استان عبارت است از آماده کردن بستر لازم برای حضور بخش خصوصی و رونق این بخش در زمینه‌های مختلف اقتصادی استان و بالا‌تر از این، وظیفه‌ای برای دستگاه‌ها نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نباید به خاطر برخوردهای نابجا، سرمایه‌گذاران استان به استان‌های دیگر بروند، افزود: در گذشته زحمات زیادی برای حضور بخش خصوصی کشیده شده که از آن‌ها تشکر می‌کنیم، اما از این به بعد رسالت اصلی ما آماده کردن حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی و استفاده از نیروهای توانمند استان در تمام زمینه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سابقه فعالیت در بخش خصوصی را دارم، گفت: مشکلات بخش تولید را کاملا درک می‌کنم و می‌دانم که تحریم داخلی یعنی چه؛ تحریم داخلی این است که مسؤولان در این شرایط خاص، برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مانع ایجاد کنند، البته هیچ قانونی برای ممانعت از سرمایه‌گذاری تصویب نشده است و موانعی که ایجاد می‌شود ناشی از برداشت غلط از قانون یا بدسلیقه عمل کردن است.

جبارزاده با بیان اینکه هر کس بتواند خانواده خود و چند خانواده دیگر را اداره کند توانمند و قابل احترام است، افزود: با این حساب کارآفرینان بخش خصوصی که بعضا صد‌ها و هزاران خانواده را اداره می‌کنند به مراتب قابل ستایش و احترام هستند و وظیفه و رسالت من، هموار کردن راه برای حضور تمام عیار آن‌ها در بخش‌های مختلف و رفع موانع و مشکلات است.

وی تاکید کرد: تحریم داخلی اگر مربوط به مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی است باید آن را بشکنیم و دستگاه‌ها به عنوان مشوق و حامی در کنار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشند.

جبارزاده با بیان اینکه بخش خصوصی نباید نسبت به اجرایی کردن درخواست‌های خود نگرانی داشته باشد، افزود: البته عملکرد بخش خصوصی هم باید به گونه‌ای باشد که بنده به عنوان استاندار بتوانم از آن دفاع کنم و اگر بخش خصوصی در راستای منافع ملی و مصالح مملکت و در چارچوب قانون کار کند قطعا از آن حمایت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مشکلات موجود، فرا‌تر از تصورات قبلی است، گفت: تخصیص بودجه عمرانی سال ۹۲ استان که میزان موفقیت یا عدم موفقیت استانداری است، تا به امروز ۱۲ درصد بوده و تخصیص‌های پایان سال هم علی‌القاعده به سمت بودجه جاری می‌رود، بنابراین حداقل تخصیص امسال در ‌‌نهایت ۲۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت درآمدی کشور مطلوب نیست و ما هم بنا نداریم گزارش کذب به مردم بدهیم، افزود: واقعیت موجود این است، با این حال امیدوارم با کمک نمایندگان مجلس، در بودجه سال ۹۳ سهم خوبی از بودجه دولتی به استان اختصاص دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به متوقف ماندن اکثر پروژه‌های عمرانی به دلیل تخصیص کم بودجه و با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه‌تمام را بدون وابستگی به بودجه دولت فعال کنیم، افزود: نمایندگان محترم قوانینی تصویب کرده‌اند که امکان واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را فراهم می‌کند و بر این اساس تلاش خواهیم کرد پروژه‌های قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: چهار ماه پایانی سال ۹۲، صرف آماده‌سازی و مقدمات بودجه ۹۳ و بررسی طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی خواهد شد و امیدوارم سال جدید، سال شوفکایی در بخش‌های عمرانی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تشکر از ابراز لطف و محبت مردم و گروه‌های مختلف استان نسبت به خود، تاکید کرد: از تمام کسانی که تا امروز ابراز محبت کرده و به دیدار بنده آمده‌اند تشکر می‌کنم، اما بهتر از این دید و بازدید‌ها، برای مردم کار است.

جبارزاده افزود: حتما در روزهای آینده در قالب بازدیدهای کاری به شهرهای مختلف استان سفر و با مردم دیدار خواهم کرد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در کمترین زمان گزارشی از وضعیت موجود استان به مردم ارایه کنیم، افزود: امیدوارم با لطف خدا و همراهی مردم هر سال در ماه محرم، موفقیت‌های دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را به صورت گزارش سالانه به مردم ارایه کنیم.

جبارزاده افزود: افتخار می‌کنم که حضور بنده در آذربایجان شرقی بتواند برای حل مسایل و مشکلات این استان مفید باشد و قطعا تمام وقت و توان خود را، منهای ارتباط جزئی با دانشگاه، در خدمت مردم عزیز استان خواهم بود و امیدوارم خدمت‌گزاری امین برای مردم باشم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی یک حکومت عادی و معمولی نیست، افزود: قطعا همه مسؤولیت‌ها در این نظام باید رنگ و بوی دین و اسلامیت داشته باشد، لذا از همه مسؤولان استان می‌خواهم روحیه خدمت‌گزاری و برخورد خوش و صادقانه با مردم را سرلوحه کار قرار دهند و خود را خدمت‌گزار بدانند.

وی با بیان اینکه قانون فقط برای نه گفتن به مردم نیست، افزود: بخش عمده قوانین برای تسهیل امور مردم است لذا باید از قانون و موقعیت و پست برای خدمت به مردم استفاده کنیم و اگر نیت ما قربتا الی الله باشد میز و مسؤولیت می‌تواند محراب عبادت باشد.

جبارزاده با بیان اینکه مردم، علیرغم مشکلات، انتظار زیادی ندارند، افزود: مردم، همین که شأن آن‌ها حفظ شود در هر شرایطی حاضر به همراهی و کمک هستند؛ لذا نباید مردم در گفتار و رفتار مسؤولان دوگانگی ببینند، مثلا از یک طرف از کمبود بودجه حرف بزنیم و از طرف دیگر مراسم‌های آن‌چنانی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه راست‌گویی و صفا و صمیمیت با مردم سرلوحه دولت تدبیر و امید است، افزود: بنده درسخت‌ترین شرایط مملکت و استان، مسؤولیت استانداری را قبول کرده‌ام، اما به لطف خدا اطمینان دارم و امیدوارم مسؤولان هم کمک کنند تا روزهای خوبی در انتظار مردم استان باشد.

خاطرنشان می شود، استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود در گفتگویی تلویزیونی، با تسلیت و گرامیداشت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: محرم، گرچه ماه عزاداری و گریه است، اما برای ما مسلمانان همیشه ماه محرم، ماه پیروزی اسلام در مقابل کفر و پیروزی خون بر شمشیر محسوب می‌شود و امیدواریم مصادف شدن آغاز مسؤولیت با ماه محرم، موجب عنایات حضرت سیدالشهدا(ع) برای حل مشکلات استان و خدمت به مردم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز