خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شبستر:

سالانه ۱۴ هزارتن انواع هلو در شبستر تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۶

شندآباد شبستر با قابلیت مهاجر پذیری نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: شندآباد از مناطق مهاجرپذیر این شهرستان محسوب و در سال‌های اخیر تعدادی از ساکنان شهرستان‌های همجوار در این شهر ساکن و بکار اشتغال یافته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر مصباح شبستری در بازدید از باغات شندآباد شهرستان شبستر، با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگاران افزود: از مهم‌ترین محصولات بخش کشاورزی شندآباد، می‌توان به میوه‌های سردرختی در انواع مختلف اشاره کرد که مهم‌ترین آن‌ها هلو با تنوع بالا می‌باشد و مرغوبیت هلوی شندآباد به‌حدی است که شهرت کشوری یافته و به بازارهای ‌نقاط مختلف و نیز کشورهای همجوار نیز صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از یک هزار و ۲۵۰ هکتار باغ هلو در شهرستان شبستر یک هزار و ۵۰ هکتار بارور بوده که سالانه حدود ۱۴هزار تن انواع هلو از این باغات تولید و روانه بازار مصرف می‌شود افزود: اکثر باغات هلوی این شهرستان با تنوع بالا، در شندآباد قرار دارند.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان شبستر، همچنین بر ضرورت ایجاد شهرک تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در منطقه شندآباد تاکید کرد و گفت: این امر فرصت مهمی برای این شهر و آبادی‌های اطراف آن محسوب و درصورت برنامه‌ریزی اصولی و بلند مدت خواهد توانست بستر لازم برای اشتغال‌زایی، کاهش سوق یابی سرمایه به سمت شهرهای بزرگ و نیز عمران و آبادی هرچه بیشتر منطقه را فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز