خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

برخی صدا‌ها، اقدامات موثر دیپلماسی خارجی را کم اثر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۷۳

اگر دیپلماسی خوب انجام شود اما در جاهای دیگر کارهای دیگر انجام گیرد و این موارد را نقض یا عملاً تکذیب کند و سایرین احساس کنند که در این کشور تصمیم گیرنده متمرکزی نیست و هر کس سلیقه‌‌ای عمل می‌کند، حرف‌های دیپلماسی اعتبار ندارد و محل اعرابی برای دیپلماسی باقی نمی‌ماند. / با حفظ اصول و منافع ملی بایستی به سوی تعامل با دنیا حرکت نمود / اهداف عالیه نظام را فقط با تعامل با جهان می‌توان پیش برد / سیاست تعارض ما را به جایی نمی‌برد / با حفظ استقلال و منافع کشور با بخش اثرگذار جهان تعامل داشته باشیم.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: مسوولان باید سیاست متمرکز ایجاد کنند و با حفظ اصول، ارزش‌ها و نظام اسلامی و منافع ملی به سوی تعامل با دنیا حرکت کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در حاشیه بازدید از شهرک سرمایه گذاری خارجی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه باید در مسیر خدمت به کشور و نظام با کاهش مشکلات، دردسر‌ها، تعارض‌ها، تنازع‌ها و افزایش تعامل و کاهش هزینه‌ها طبق وظیفه‌ شرعی و ملی حرکت کنیم، افزود: در جهان دیپلماسی دو راه تسلیم یا دعوا وجود ندارد بلکه راه سومی وجود دارد که باید بیشتر به آن توجه کنیم، مخصوصاً در فرصت‌های گذشته به آن کمتر توجه و عمل کردیم.
وی دیپلماسی اخیر ایران بر سر مساله‌ هسته‌ای را خوب توصیف کرد و گفت: از طرفی با کارهای دیپلماسی، ملاقات و نشست با شخصیت‌ها، سران کشور‌ها در مورد پرونده‌ هسته‌ای و موازین صلح‌آمیز، اعتمادسازی صورت می‌گیرد ولی از طرف دیگر کار‌ها، حرکت‌ها، صداهای دیگر بلند می‌شود که این اقدامات دیپلماسی را کم اثر می‌کند در واقع دو نوع سیاست در کشور بکار می‌بریم، یک سیاست دیپلماسی و رسمی و یک سیاست خارج از دیپلماسی و غیر رسمی در الفاظ و گفتار که این موارد با هم مخلوط شده و همدیگر را خنثی می‌کند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری، اقدامات دیپلماسی صرف را کافی ندانست و افزود: اگر دیپلماسی خوب انجام شود اما در جاهای دیگر کارهای دیگر انجام گیرد و این موارد را نقض یا عملاً تکذیب کند و سایرین احساس کنند که در این کشور تصمیم گیرنده متمرکزی نیست و هر کس سلیقه‌‌ای عمل می‌کند، حرف‌های دیپلماسی اعتبار ندارد و محل اعرابی برای دیپلماسی باقی نمی‌ماند.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه مسوولان باید سیاست متمرکز ایجاد کنند و با حفظ اصول، ارزش‌ها و نظام اسلامی و منافع ملی به سوی تعامل با دنیا حرکت کنند ادامه داد: اهداف عالیه، مترقی و زیبا را فقط با تعامل با جهان می‌توان پیش برد، همچنانکه معرفی و صادر کردن اسلام و ایجاد عدالت در جهان از طریق تفاهم، تعامل و مباحثعلمی و حقوقی پیش می‌رود و سیاست تعارض ما را به جایی نمی‌برد.
وی با بیان اینکه مسوولان و دولت باید تلاش کنند تا هرچه می‌توانند تنش‌ها کمتر شود ادامه داد: چون تنش درست کردن هنر نیست و با یک کلمه می‌توان شرایط را به هم ریخت پس باید با حفظ استقلال، عظمت، اصول و منافع و صلاح کشور و ملت با بخش اثرگذار جهان تعامل داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد هستند که تندرواند واین افراد در هر کجا که هستندجز اینکه کار‌ها را خراب کنند، اقدام دیگری انجام نمی‌دهند افزود: البته ممکن است برخی از تندرو‌ها با نیت خوب عمل کنند و حتی کسانی هستند که به انقلاب و نظام و ولایت پایبند و دلسوز هستند اما تندروی این مسائل را نمی‌فهمد تندروی فرد خوب و نیت خوب را خراب می‌کند ما از این تندروی‌ها زیاد داریم از موضع دلسوزی و حمایت از نظام و حمایت از ولایت فقیه، حرف‌هایی می‌زنند که گناه کبیره است، خلاف است، حرام است و معصیت دارد. آن‌ها با این وضع تریبون‌ها را آلوده و خراب می‌کنند. تندروی این است متاسفانه ما به این تندروی مبتلا هستیم.
وی با بیان اینکه اکثر مشکلاتی هم که داریم ریشه در همین تندروی‌ها دارد ادامه داد: متاسفانه تندرو‌ها کار‌ها را خراب می‌کنند تریبون‌ها، قلم‌ها و قضاوت‌ها دست تندرو‌ها است و این مسائل کار‌ها را خراب می‌کند. نباید همیشه در حال دعوا باشیم. نظام در داخل در حال دعوا، در خارج در حال دعوا باشد چه زمانی می‌تواند پیشرفت کند؟ چه زمانی می‌خواهد خودش را بسازد؟ چه زمانی می‌تواند فرهنگ خودش را بسازد و به اخلاقیات خانواده‌ها و جوانان رسیدگی کند؟ دائم به کارهای کاذب مشغول می‌شود. این دعوا‌ها در داخل و خارج به جایی نمی‌رسد. من نمی‌گویم این تندرو‌ها را حذف کنند و چه اقدامی انجام دهند. اما حداقل حرف این‌ها را گوش ندهند و تا این میزان به تندرو‌ها میدان ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز