خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:

۳۰ بهمن همایش مجلس خبرگان در اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۸۱

مسئله‌ای که ما را به سمت برگزاری این همایش کشاند این است که جایگاه مجلس خبرگان یک جایگاه استثنائی است که به دلیل رابطه‌ای که با رهبری دارد دارای اهمیت است.

همایش اندیشه سیاسی اسلام، مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه، ۳۰ بهمن و اول اسفند با حضوراعضای خبرگان رهبری دراصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نماینده مردم اصفهان درمجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش اندیشه سیاسی اسلام، مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه، تبیین جایگاه خبرگان برای مردم است ادامه داد: مسئله‌ای که ما را به سمت برگزاری این همایش کشاند این است که جایگاه مجلس خبرگان یک جایگاه استثنائی است که به دلیل رابطه‌ای که با رهبری دارد دارای اهمیت است.
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، با بیان اینکه این همایش به جزء جلسه رسمی مجلس خبرگان رهبری است که در هر سال دو بار برگزار می‌شود بیان داشت: چون جلسات خبرگان بر اساس قانون محرمانه است مردم کمتر از صحبتهایی که می‌شود اطلاع دارند و آن‌ها باید و حق دارند که بدانند این نهاد دارای چه وظایفی است تا حضور جدی تری در این انتخابات داشته باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ همایش در بوشهر و بندرعباس دراین زمینه برگزار شده گفت: همایش سوم اندیشه سیاسی اسلام، مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه در اصفهان برگزارمی‌شود که ازآیت‌الله جنتی، بوشهری، نمازی، ایمانی، قمی و کعبی برای حضور دراین کنگره دعوت به عمل آمده است.
آیت‌الله مهدوی؛ تفسیر اندیشه سیاسی اسلام برای نسل جدید، تبیین جایگاه فقهی و حقوقی مجلس خبرگان رهبری و آشنائی مردم با کار‌کرد و کارآمدی این مجلس را از اهداف این همایش برشمرد و اظهار داشت: تبیین نظام الهی، اسلامی و تفاوت آن با سایر نظام‌ها از دیگر اهداف برگزاری همایش اندیشه سیاسی اسلام، مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این همایش روز چهارشنبه هفته آینده طی دو روز در اصفهان برگزار خواهد شد ادامه داد: همایش اصلی، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن کوثر ارتش از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع و تا ساعت ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود
وی گفت: در روز اول همایش جلساتی با حضور دانشجویان در دانشگاه‌ اصفهان، دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود همچنین جلسه دیگر با حضور فرهنگیان برگزار می‌شود، افزود: از همهٔ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای حضور در این همایش دعوت شده است.
وی با بیان اینکه سخنران اصلی همایش در حال حاضر مشخص نشده، تصریح کرد: از آیت‌الله یزدی(رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز برای سخنرانی دعوت کردیم اما وضعیت جسمی آیت‌الله یزدی به صورتی است که سخنرانی وی در این همایش قطعی نشده است.
آیت‌الله مهدوی به برگزاری اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در اسفند‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اجلاسیه‌های مجلس خبرگان هر سال دو یکبار در شهر یور و اسفند ماه برگزار می‌شود، در هر یک از این جلسات برای رسیدگی و اطلاع از اوضاع و احوال کشور در کلیه زمینه‌ها از وزراء دولت نیز دعوت به عمل می‌آید تا دراجلاسیه خبرگان رهبری در مورد وضعیت موجود کشور پاسخگو باشند.
نماینده مردم اصفهان درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دراجلاسیه دوم امسال نیز از وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد برای حضور در این اجلاسیه دعوت شده ادامه داد: ما به شدت در مجلس خبرگان رهبری دنبال مسائلی چون معیشت مردم هستیم اما به سبب وظیفه حقیقی خودمان، معمولا شخصیتهای مهم را دعوت می‌کنیم.
وی با اشاره به ساختارمجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس به سبب وظایف محوله، از چندین کمسیون تشکیل شده است که در این کمسیون‌ها مسائل مختلفی دنبال می‌شود و کمسیون‌ها موظف هستند تا هر به دو ماه تشکیل جلسه دهند که کمسیون سیاسی – اجتماعی، کمسیون پاسداری از وظایف ولایت فقیه، کمسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی و کمسیون اصل ۱۱۰ از جمله این کمسیون‌ها است.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کمسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی وظیفه دارد تا کسانی که برای رهبری پیشنهاد می‌شود را بررسی کند و در این کمسیون تنها سه نفر از اسامی اطلاع دارند و دیگر اعضا تنها می‌توانند پیشنهاد دهند و این اسامی تنها به ایران منحصر نمی‌شود بلکه تمام شخصیتهای کل دنیا که دارای شرایط هستند را بررسی می‌کند.
این عضو خبرگان رهبری بیان داشت: تاکنون تمام افرادی که برای گزینه رهبری در سراسر جهان مطرح هستند زندگی نامه وسوابق آن‌ها بررسی شده است و این کمسیون سه نفره با دقت پیگیر مسائل آنان است؛ چون رهبری منحصر به ایران نیست و رهبری جهانی است. البته دراین کمیسیون اسامی به روز می‌شود چرا که ممکن است شخصیت‌ها موضع گیری‌هایی داشته باشند که کمیسیون با بررسی‌های خود به این نتیجه برسند که شخص صلاحیت ندارد.
آیت الله مهدوی، به کمیسیون اصل ۱۱۰ نیز اشاره نمود و بیان داشت: این کمسیون نیز نظارت بر رهبری را بر عهده دارد که افراد عضو آن ازافراد استثنایی بوده و تمام موضع گیری‌های رهبری را بررسی می‌کند و اگراحیانا مشکلی باشد در جلسات خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری؛ با اشاره به وظایف مجلس خبرگان و کمسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ گفت: دبیر مجلس خبرگان رهبری، در یکی از اجلاسیه‌های این مجلس عنوان کرد که با تمام بررسی‌هایی که در کل دنیا کرده‌ایم در زمان فعلی هیچ شخصیتی را معادل رهبر انقلاب نیافته‌ایم.
وی افزود: تا کنون هیچ شخصی در کل دنیا پیدا نشده است که از تمام ابعاد و جامعیت را به تفاق داشته باشد و درکل دنیا منحصرا یک نفر است و امید است تا ظهور امام زمان(عج) ایشان زنده باشند.
آیت الله مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با راهپیمایی ۲۲ بهمن و اینکه تمام کسانی که به راهپیمایی آمده بودند با احساس مسئولیت در صحنه حاضر شده بودند گفت: این حضور پرشور مردم در این مراسم را هیچ سالی من شاهد نبوده‌ام چنانچه تمام خیابانهای منتهی به می‌دام امام جمعیت بسیار فشرده‌ای وجود داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز