خبرگزاری کار ایران

شهروز افخمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تضییع پول صندوق تامین اجتماعی کارگران، از خوردن مال یتیم حرام‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۹

نامه سرگشاده و بیانیه پایانی کانونهای شهرستان‌های تابعه آذربایجان شرقی را دریافت کرده و در کمیسیون امور اجتماعی با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جهت خواسته‌های بحق بازنشستگان بویژه بحثهمسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس تورم واقعی اعلامی از سوی بانک مرکزی و خانه مهر بازنشستگان اقدام خواهم کرد.

ایلنا: نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تضییع پول صندوق تامین اجتماعی کارگران، از خوردن مال یتیم حرام‌تر است
به گزارش خبرنگار ایلنا شهروز افخمی که در مراسم گرامیداشت روز بازنشستگان در خانه کارگر تبریز سخن می‌گفت با اشاره به مشکلات بازنشستگان و فقدان کفاف حقوق دریافتی آنان با هزینه‌های جاری، اظهارداشت: مشکلات جامعه کارگری گاهی مربوط به قوانین بالا دستی و سیاستهای تدوین شده و گاهی هم به دستگاههای اجرایی مربوط می‌شود که بازنشستگان اسیر این سیاست‌ها می‌شوند و یا از آن متنفع می‌شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درد سازمان تامین اجتماعی را مزمن دانست و گفت: تا دو سال قبل برخی مشکلات سازمان با تزریق درآمدهای نفتی حل می‌شد در حالی که دیگر به دلیل تحریم‌ها این امکان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است و خمیرمایه اصلی پول صندوق آن حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان زحمتکش است گفت: پول این صندوق از مال یتیم هم حرام‌تر است و هیچ کس بدون اجازه مالکین اصلی آنکه همانا کارگران و بازنشستگان هستند حق تصرف و حیف و میل آن را ندارند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تشکیلات بسیار وسیع و با امکاناتی است که با مدیریت اصولی می‌توان درآمدهای پایدار و مناسبی حاصل کرد.
افخمی به ادغام وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این ادغام با نیت کوچک سازی و کاهش هزینه‌ها صورت گرفت در حالی که با این کار راه برای حیف و می‌لهای کلان باز شد.
افخمی با اعلام این مطلب که نامه سرگشاده و بیانیه پایانی کانونهای شهرستان‌های تابعه استان آذربایجان شرقی را دریافت کرده است گفت: در کمیسیون امور اجتماعی با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جهت خواسته‌های بحق بازنشستگان بویژه بحثهمسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس تورم واقعی اعلامی از سوی بانک مرکزی و خانه مهر بازنشستگان اقدام خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز