خبرگزاری کار ایران

عکاس خبرگزاری رویترز:

مردم تبریز با فرهنگ عکاسی عجین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۹

چهارمین جشنواره عکس فیروزه تبریز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با موضوع اولین‌های تبریز برگزار می‌شود.

ایلنا: عکاس خبرگزاری رویترز تجربه فعالیت عکاسی در شهر تبریز را خاطره‌ای بسیار خوب از همکاری مردمی معرفی نمود که با فرهنگ عکاسی و هنرهای بصری آشنا و همراه هستند.
به گزارش ایلنا، مرتضی نیکوبذل افزود: جشنواره عکس فیروزه در فضایی متولد شد که کار در سطح شهر و ارتباط با مردم سخت بود و خوشبختانه شاهد استقبال گسترده و بی‌پیرایه مردم از اقدام در این زمینه هم بودیم.
این مدرس عکاسی، افزود: جشنواره عکس فیروزه به اهداف اصلی خود یعنی بالا بردن سطح نگرش تصویری و نگاه مثبت به عکاسی و همچنین ایجاد نوعی رفاقت و رابطه دوستانه میان عموم مردم و دوربین عکاسی و فرد عکاس دست پیدا کرده و امروز عکاسان در سطح شهر تبریز با همراهی مردم در اقداماتشان مواجه می‌شوند.
به گفته نیکوبذل، تمامی اتفاقات پیش بینی شده و پیش بینی نشده، فضا و جو عمومی یک جشنواره را می‌سازند و اتفاقاتی که به تبع برگزاری جشنواره فیروزه در شهر تبریز حادثشد، بسیار مثبت، تعاملی و شامل خلق خاطرات ارزشمند برای عکاسان گردید.
عکاس بین المللی و هنرمند برجسته حوزه عکاسی مستند و اجتماعی کشور، با اشاره به اهمیت گزارش‌های تصویری در جهان عکاسی امروز تصریح کرد: در کارگاههای آموزشی جشنواره چهارم در خصوص شکل و شیوه‌های خلق گزارش تصویری، تفاوت کار در خبرگزاری‌های عکس با آژانس‌های عکس، کپشن نویسی برای عکس به عنوان معرف نگرش عکاس و لزوم انتقال مفهوم واحد توسط عکسهای یک مجموعه عکس همچون حلقه‌های یک زنجیر واحد، با شرکت کنندگان صحبت خواهد شد.
به گفته وی، عدم ارتباط و بررسی عکسهای موفق روز دنیا در حوزه مستند و خبری، به تنگ شدن دنیای عکاسان منجر می‌شود و اتفاقاتی همچون جشنواره فیروزه و آموزشهای همزمان با این جشنواره می‌تواند به مثابه روزنه‌ای در دیوار خود تنیده عکاسان عمل کرده و دیدگاههای آنان را وسیع‌تر نماید.
نیکوبذل با تاکید بر این نکته که فراگیری چگونگی «راحت عکاسی کردن» گفت: اساتید بزرگوار و توانمند کشور همواره بر تمرکز، تحقیق و کسب اطلاعات در خصوص محیطی که قرار است عکاسی شود تاکید کرده‌اند و من هم در کارگاههای آموزشی همواره تاکید می‌کنم قبل از حضور در محیط، تصویری ذهنی و سه بعدی در خصوص محیط ساخته شود زیرا به ایجاد آشنایی با محیط و بهبود کیفی عکس‌ها بسیار یاری می‌رساند.
وی در خاتمه ضمن قدردانی از مردم هنردوست شهر تبریز گفت: هیچ وقت در شهر تبریز به عنوان یک غیر همزبان احساس غریبه بودن نداشتم و این نتیجه همراهی مردم با عکاسان است.
مرتضی نیکوبذل، متولد۱۳۵۲ می‌باشد. وی از سال ۱۳۷۸ بعنوان عکاس در خبرگزاری رویترز مشغول به کار است.
برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی از جمله نمایشگاه انفرادی «رنگ‌های فراموش شده» و همچنین برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت و موضوعی عکاسی از جمله اقدامات وی در سالهای اخیر بوده است.
چهارمین جشنواره عکس فیروزه تبریز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با موضوع اولین‌های تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز