خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی:

بیش از ۷۸ هزار نفر عضو ۷۲۴ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۲۰

تعداد ۲۶۵ کتابخانه با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون جلد کتاب در سطح این کانون‌ها راه اندازی شده و بیش از ۶۵ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

ایلنا: مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۲۴ کانون فرهنگی هنری در این استان خبر داد. ‌
به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد هادی‌نیا» گفت: از این تعداد، ۳۹۳ کانون شهری و ۳۳۱ کانون روستایی بوده و ۷۸ هزار نفر نیز عضو این کانون‌های فرهنگی هنری هستند که از خدمات این کانون‌ها در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و… در طول ایام سال بهره‌مند می‌‌شوند.
وی گفت: تعداد ۲۶۵ کتابخانه با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون جلد کتاب در سطح این کانون‌ها راه اندازی شده و بیش از ۶۵ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.
هادی نیا، با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرای طرح‌های قرآنی است، عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۳۵۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های تابستانی با شرکت بیش از ۱۰هزار نفر در سطح کانون‌ها برگزار شد.
وی، افزود: بیش از ۹۰۰ مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور و بیش از ۵۰۰ مسجد نیز تحت پوشش طرح تفسیر قرآن کریم قرار دارند و تعداد ۳۴ خانه نور و مرکز قرآنی نیز در مساجد استان تشکیل شده است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، گفت: سالانه حدود ۱۰۰ محفل انس با قرآن نیز با دعوت از قاریان بین المللی و کشوری همراه با سخنرانی و تجلیل از چهره‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.
هادی نیا، افزود: مرحله استانی جشنواره قرآنی «مد‌ها متان» هر ساله با شرکت بیش از یک هزار نفر با حضور نفرات بر‌تر مراحل شهرستانی برگزار و نفرات بر‌تر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.
وی، از اجرای طرح قرآنی ۱۴۴۷خبر داد و ابراز داشت: برنامه‌های طرح قرآنی ۱۴۴۷ امسال با شرکت یک هزار و۲۰۰ نفر در کلاس‌های حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم برگزار شد و اجرای کارگاه آموزشی مربیان قرآنی کانون‌های مساجد نیز از دیگر طرح‌های قرآنی این کانون‌ها بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز