خبرگزاری کار ایران

نماینده تعاونی مصرف کارگری آذربایجان شرقی:

بیشتر مشکلات تعاونی‌ها از زمان نهم و دهم آغاز و با ادغام وزارت تعاون به اوج رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۹

سازمان امور مالیاتی کشور یکی از مشکلات تعاونی‌هاست.

ایلنا: نماینده تعاونی های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی گفت: طبق ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم بر درآمد تعاونی‌ها معاف از مالیات هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی اصغر اکبری، که در نشست تعاونی‌های مصرف کارگری آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با اشاره به نقش تعاونی‌ها در عرضه کالا بطور مستقیم و بدون واسطه با کمترین هزینه به دست مصرف کنندگان گفت: اکثر شرکت‌های تولیدی مواد غذایی و لبنی تعامل خویی در این زمینه با تعاونی‌ها دارد.
مدیرعامل تعاونی مصرف موتوژن به مشکلات فراروی تعاونی‌های مصرف اشاره کرد و گفت: اکثر این مشکلات از زمان دولت نهم و دهم شروع شد و با ادغام بی‌مورد وزارتخانه تعاون با چند وزارتخانه دیگر این مشکلات و فشار‌ها به اوج خود رسید.
وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور یکی از مشکلات تعاونی‌ها است گفت: طبق ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم بر درآمد تعاونی‌ها معاف از مالیات هستند ولی طی دو سال اخیر این سازمان به استناد غلطی که اصلا وجه قانونی هم ندارد اعلام می‌کند که چون تعاونی‌ها اکثرا در سطح شهر هستند پس فروش آزاد دارند و باید مالیات پرداخت کنند.
اکبری شرایط فروش حال و گذشته اتحادیه امکان را از مشکلات تعاونیهای عضو اتحادیه امکان ذکر کرد و گفت: این عوامل باعثدوری تعاونی‌ها از اتحادیه می‌شود.
وی در خاتمه سخنان خود عدم حمایت اکثر مسئولین شرکت‌ها از تعاونی‌های تابعه خود را یکی دیگر از مشکلات تعاونی‌های مصرف خواند.
لازم به ذکر است نشست مدیران تعاونی‌های مصرف کارگران استان آذربایجان شرقی با حضور کریم صادقزاده و علی اصغر اکبری نمایندگان تعاونیهای مصرف کارگری استان، مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی، سرپرست و معاونت اتحادیه امکان آذربایجان شرقی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز