خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

ورزش انسان را در مقابل مصایب و انحرافات تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۲۴

دستورات روایی و فقهی در خصوص اهمیت سلامت جسم و روح به وسیله ورزش در اسلام وجود دارد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ورزش در مقابل مصایب و انحرافات مختلف انسان را مصون و تقویت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهدشبستری در دیدار جامعه ورزش و قهرمانان استان به مناسبت۲۶ مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش با وی، افزود: دستورات روایی و فقهی در خصوص اهمیت سلامت جسم و روح به وسیله ورزش در اسلام وجود دارد.
وی گفت: شنا، تیراندازی، اسب دوانی و پیاده روی ورزش‌هایی هستند که یادگیری و انجام آن به خصوص آموزش به فرزندان توصیه شده است.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: در دنیای صنعتی، پیشرفت درزمینه‌های مختلف در کنار نقاط مثبت آن مثل رفاه، فعالیت‌های جسمی و بدنی کاهش می‌یابد که کاهش تحرک سلامت انسان‌ها را به خطر انداخته و از جنبه‌های منفی تکنولوژی و پیشرفت است.
آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: بازی‌های کامپیوتری و مجازی که بیشتر کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند از جمله این تکنولوژی هاست که سلامت جسمی و روانی آنان را با خطر مواجه کرده و نشاط کافی و طبیعی را از آنان می‌گیرد.
وی افزود: توصیه به ورزش و تحرک برای سلامتی انسان‌ها در اسلام تاکید شده و بر این اساس ورزش از سرگرمی‌های مناسب و مشروع است که جامعه به خصوص جوانان را از انحرافات مختلف مصون می‌دارد و نشاط کافی را در آنان می‌دمد.
نماینده ولی فقیه در آذرباجان شرقی همچنین تاکید کرد: در کنار تربیت بدنی ارزش‌های مذهبی نیز باید مد نظر باشد.
آیت الله مجتهدشبستری اظهارکرد: فقط در ورزش‌های باستانی اهمیت به مسایل مذهبی و دینی کافی نیست و در سایر رشته‌های ورزشی نیز باید بیش از پیش به این مسایل اهمیت داده شود.
وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز به موقع و به خصوص به صورت جماعت در کنار مسابقات و سالن‌های ورزشی از اخلاق و ویژگی‌های نیکوست که باید توجه بیشتری به آن شود.
در این دیدار قهرمانان جهانی، آسیایی، کشوری، پیشکسوتان، مربیان تیمهای ملی، جانبازان و معلولین و روساء هیاتهای ورزشی استان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز