خبرگزاری کار ایران

کیل گیری از مزرعه شاخص برنج شهرستان میانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۰۵

در شهرستان میانه در سال زراعی جاری(۹۲-۹۱) بالغ بر یک هزارو ۵۲۵ هکتار مزرعه برنج در اراضی آبرفتی خصوصاً در کناره رودخانه قزل اوزن و گرمی چای کشت شده است که بیش از ۹۰ درصد سطح زیرکشت به ارقام صدری و مابقی به ارقام محلی اختصاص دارد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه از برداشت ۸ هزار و ۱۳۵ کیلوگرم از یک هکتار مزرعه برنج شاخص این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا مظلومی در حاشیه مراسم کیل گیری از مزرعه شاخص برنج شهرستان میانه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این عملکرد با کیل گیری از مزرعه برنج رقم علی کاظمی در سطح ۶ هکتار که با استفاده از نشاء کار برنج کشت گردیده بود در روستای گوندوغدی به نام نیت اله مختاری به دست آمد که تمامی مراحل کشت داشت و برداشت به صورت مکانیزه انجام گرفته بود.
وی تصریح کرد: در شهرستان میانه در سال زراعی جاری(۹۲-۹۱) بالغ بر یک هزارو ۵۲۵ هکتار مزرعه برنج در اراضی آبرفتی خصوصاً در کناره رودخانه قزل اوزن و گرمی چای کشت شده است که بیش از ۹۰ درصد سطح زیرکشت به ارقام صدری و مابقی به ارقام محلی اختصاص دارد.
مظلومی متوسط عملکرد شلتوک این شهرستان در سال جاری ۵ هزارو ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: برنج سفید تولیدی شهرستان میانه به ۶ هزارو ۱۰۰ تن در سال بالغ می‌شود که با توجه به آب وهوای خاص شهرستان و کشت محصول در اراضی آبرفتی و رعایت مسائل فنی مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج و کاهش مصرف سموم شیمیایی برنج تولیدی شهرستان به لحاظ کیفیت بالایی که دارد در سطح کشور برنجی نمونه و شناخته شده به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز