خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در همایش HSE صنعت گاز کشور:

دستاوردهای مناطق زلزله‌زده ارسبازان، مصداق بارز نقش مردم در مدیریت بحران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۵۱

زلزله در همه جای دنیا و کشور رخ می‌دهد، اما دامنه زلزله ارسباران فرا‌تر از یک حادثه طبیعی بود، مخصوصا اینکه این حادثه با وقایع سیاسی دیگری مصادف شده بود.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستاوردهای بزرگی که در بحثامدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده استان به دست آمد نتیجه اتکا به مردم و مصداق بارز نقش مردم در مدیریت بحران‌ها و حوادثطبیعی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز دوشنبه در همایش HSE در صنعت گاز کشور در تبریز، با بیان اینکه حوادثغیرمترقبه در کشور ما دامنه وسیعی را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: زلزله در همه جای دنیا و کشور رخ می‌دهد، اما دامنه زلزله ارسباران فرا‌تر از یک حادثه طبیعی بود، مخصوصا اینکه این حادثه با وقایع سیاسی دیگری مصادف شده بود.
وی با اشاره به اینکه زلزله ارسباران در مقطع برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران رخ داد، خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌های غربی با استفاده از این فضا تلاش می‌کردند زلزله ارسباران را مصداقی بر وجود ناامنی و بحران در کشور ما نشان دهند و به این وسیله، بر فضای برگزاری اجلاس تاثیر منفی بگذارند.
علیرضابیگی افزود: حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده و اهتمام دولت و ملت موجب شد که در مدت کوتاهی از وقوع حادثه اعلام کنیم که هیچ‌کدام از مردم ما زیر چادر نباشند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر در روند امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده، نقصی وجود داشت انگیزه کافی در داخل و خارج از کشور هم موجود بود تا گزارش‌های امیدوارکننده از روند بازسازی این مناطق را زیر سوال ببرد، اما به فضل الهی امروز مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، کانون گسترده توسعه و تلاش برای آبادانی و عمران به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه طبیعتا حوادثبه سرعت فراموش می‌شوند، افزود: امروز سنگینی بار زلزله ارسباران را احساس نمی‌کنیم و این مهم تنها با تکیه بر مردم و نقش مردم در مدیریت بحران به دست آمده است.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید برای پایین آوردن سطح مخاطرات تلاش کنیم، گفت: در موضوع ایمنی هم باید به مردم تکیه کنیم و اگر شرایطی فراهم کنیم که مردم به هنگام حادثه خود را مسئول بدانند قطعا بهتر جواب خواهیم گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای به دست آوردن رضایت مردم و پرداختن به موضوعاتی که بتواند مخاطرات را به حداقل برساند بسیار حائز اهمیت بوده و جزو هزینه‌ها محسوب نمی‌شود؛ مانند مجموعه آتش‌نشانی که سرمایه‌گذاری زیادی بر روی ایجاد ایستگاه‌ها و تجهیز آن‌ها و همچنین نیروی انسانی فعال در آن می‌شود که گرچه در روزهای عادی فعالیت خاصی ندارند، اما در روز حادثه، اهمیت آن به خوبی آشکار می‌شود.
علیرضابیگی با اشاره به تلاش‌های فعالان صنعت گاز کشور و استان، اظهار داشت: توسعه خطوط گاز روستایی در آذربایجان شرقی با توجه به کوهستانی بودن اکثر مناطق استان، از برکات تلاش‌های فعالان صنعت گاز است و مردم استان قدردان این تلاش‌ها هستند.
وی افزود: در این فرصت باید از دو بعد، قدردانی خود را از تلاشگران صنعت گاز اعلام کنیم؛ اولا به خاطر اهتمام شرکت گاز برای اینکه حادثه زلزله ارسباران را بدون حادثه سپری کنیم و همزمان با بازسازی مناطق زلزله‌زده، شبکه گازرسانی این مناطق را هم توسعه دهیم؛ ثانیا به خاطر اهتمام جدی و جسورانه شرکت گاز استان در تامین سوخت واحدهای صنعتی در مقطع اجرای هدفمندی یارانه‌ها که موجب سرپا ماندن این واحد‌ها شد.
علیرضابیگی با بیان اینکه آذربایجان شرقی کانون توسعه است، افزود: مشارکت بخش خصوصی در توسعه اقتصادی این استان بالا‌تر از متوسط کشوری است و استقرار واحدهای صنعتی کوچک در استان موجب شده است که بحران‌ها و مشکلات اقتصادی به راحتی و درستی مدیریت شوند.
گفتنی است همایش HSE در صنعت گاز کشور با هدف بررسی مسایل و رفع چالش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست صنعت گاز کشور، بررسی عملکرد اجرایی در حوزه HSE، تدوین استانداردهای اجرایی و همچنین پایش روند فعالیت‌های اجرایی صورت می‌گیرد که امسال میزبانی این گردهمایی بر عهده شرکت گاز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
HSE به مفهوم بهداشت، امنیت و محیط زیست است که آشکار شدن اهمیت رعایت ایمنی و بهداشت در محیط‌های صنعتی و حفظ محیط زیست، موجب پیشرفت سریع و چشمگیر این مقوله در چند دهه اخیر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز