خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز زمینه‌ساز مبارزه با ناتوی فرهنگی غرب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۰

منزلت و جایگاه مقدس کتاب در میان مسلمانان نیز نشان‌ دهنده‌شان و مرتبه رفیع این اسباب تولید فکر، ‌علم و فناوری است.

ایلنا: استاندار آذربایجان‌شرقی یکی از ارکان مبارزه با ناتوی فرهنگی را تاکید بر ترویج کتاب و کتابخوانی دانست.
به گزارش ایلنا احمد علیرضابیگی در پیامی به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب نیز به عنوان یک جریان فرهنگی زمینه ساز این حرکت عظیم است.
وی در بخش دیگری از این پیام از کتاب به عنوان میراثگرانبهایی که در هر برهه‌ای از زمان فرهنگ‌ را در صفحات زرین خود پرورانده و به جامعه عرضه می‌دارد یاد کرده و آورده است: آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی رسالت خطیری است که مولفان و پدیدآورندگان کتاب بر عهده دارند و در جهانی که کتاب در تعامل با پیشرفت علم و فناوری و روند رو به تزاید فضاهای مجازی است، پدیدآورندگان گنجینه‌های ارزشمند کتاب باید به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه رفیع آن را حفظ نمایند.
وی در ادامه این پیام افزوده است: کتاب دربردارنده اندیشه‏‌ها و تفکرات اندیشه وران و نخبه گان ملت‏‌ها و عامل ارتقا اندیشه و معرفت جوامع بوده و بدیهی است هر تفکر و مذهبی که بخواهد بر اخلاقیات، عادات و اندیشه‏های یک ملت تاثیر گذاشته و پایدار بماند نیازمند تقویت و تحکیم پایه‌های فرهنگ مکتوب است و منزلت و جایگاه مقدس کتاب در میان مسلمانان نیز نشان‌ دهنده‌شان و مرتبه رفیع این اسباب تولید فکر، ‌علم و فناوری است.
استاندار آذربایجان‌شرقی در این پیام تاکید کرده است: ایجاد نمایشگاه‌های گسترده کتاب برای توسعه فرصت‌ها و تقویت زمینه‌های مطالعه در موضوعات متنوع، گامی عملی برای تحقق این اهداف عالیه است.
وی در بخش دیگری از پیام برگزاری هر ساله نمایشگاه بزرگ کتاب در تبریز و استقبال علاقمندان به کتاب از این رویداد را تأکیدی بر جایگاه با ارزش فرهنگ مطالعه در آذربایجان‌شرقی دانسته و آورده است: همت بلند اصحاب فرهنگ و تلاش خالصانه دست اندرکاران یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را ارج نهاده و توفیق بیش از پیش آنان را از درگاه ایزد منان خواستارم.
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه ۹۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز