خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی مرند:

۱۲۰ هکتار از اراضی مرند به کشت زعفران اختصاص داده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۰

همزمان با آغاز فصل کشت توزیع پیاز مرغوب بومی زعفران و اعطای وام در مرند صورت می‌گیرد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرندگفت: با توجه به آغاز زمان کشت زعفران در این شهرستان، کشاورزان می‌توانند برای دریافت پیاز مرغوب بومی واخذ تسهیلات موردنیاز به واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرند مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر این شهرستان از تولیدکنندگان پیاز مرغوب و بومی زعفران است، افزود: پیاز بومی در مقایسه با سایر پیاز‌ها دارای تحمل بیشتری دربرابر تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها بوده و زعفران تولیدی از آن دارای عطر و طعمی عالی است و کیفیت و بازارپسندی خوبی دارد، همچنین نیاز آبی این گیاه نسبت به سایر گیاهان کمتر است.
وی گفت: زعفران کاران باید با شرکت در دوره‌های آموزشی که توسط این مدیریت برگزار می‌شود، در تهیه پیاز مرغوب و انجام دقیق مراحل کاشت، داشت و برداشت توان بیشترین میزان برداشت از واحد سطح را حاصل نمایند، زیرا پیاز زعفران حاصل از مزارع این شهرستان به دلیل مرغوبیت آب و خاک و وجود هوای معتدل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مرند را یکی از قطب‌های مهم تولید پیاز و زعفران در شمالغرب کشور ساخته است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اضافه کرد: شهر بناب مرند از نظر کاشت پیاز و برداشت زعفران مکان خوبی برای این محصول در سطح استان بوده و در حال حاضر ۱۲۰ هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت زعفران قرارگرفته است و براساس پیش بینی‌های کار‌شناسی امید می‌رود با توجه به کاربرد پیاز مرغوب وبومی، محصول حاصله از افزایش کمی وکیفی قابل توجهی برخوردار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز