خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش فنی و حرفه ای آذربایچان شرقی:

گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه ای در قالب کارت هوشمند صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۸

گواهینامه‌های مهارتی فنی و حرفه ای با صدور کارت هوشمند تغییر می‌کنند.

ایلنا: معاون آموزش و پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از هوشمندسازی گواهینامه‌های مهارت خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا صالح‌پور با اعلام اینکه گواهینامه‌های مهارتی با صدور کارت هوشمند تغییر می‌کنند، گفت: از این پس گواهینامه‌های مهارت در قالب کارت هوشمند صادر می‌شود.
وی افزود: این کارت‌های هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استاندارد سازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیند‌ها و با هدف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای کشور طراحی شده‌اند و صادر می‌شوند.
صالح‌پور درخصوص ویژگیهای این کارت هوشمند گواهینامه‌های مهارت خاطرنشان کرد: بر روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام ونام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کدشناسایی کارت هوشمند درج شده است و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه‌های مهارت افراد تا ۲۰گواهینامه در آن ثبت می‌شود.
وی به نحوه استعلام گواهینامه‌های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http: / / azmoon. portaltvto. com متصل است و استعلام آن درصورت نیاز از سوی نهاد‌ها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آن لاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.
صالح‌پور درخصوص میزان امنیت کارت هوشمند مهارت گفت: کارت هوشمند مهارت از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است و بنابراین در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.
وی تجمیع اطلاعات گواهینامه‌های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه‌های مهارت، جلوگیری از اقداماتی نظیر جعل و حذف فرآیندهای کاغذی را از جمله دستاوردهای صدور گواهینامه‌های مهارتی در قالب کارتهای هوشمند ذکر کرد و گفت: باتوجه هماهنگیهای صورت گرفته با سایر دستگاههای مرتبط - وزارت ارشاد و تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش - صدور کارتهای هوشمند مهارت به صورت ملی اجرایی شود.
وی از کلیه آموزشگاههای آزاد استان درخواست کرد ضمن مشارکت در این اقدام ارزشمند با مراجعه به اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان و دریافت گواهینامه‌های صادره هرچه سریع‌تر با مراجعه به آدرس اینترنتی http: / / pay. portaltvto. com / pay / licence نسبت به پرداخت هزینه مربوطه و ثبت الکترونیکی گواهینامه‌ها اقدام فرمایند.
بدیهی است مشارکت همه موسسین، مدیران و مسئولان آموزشگاههای آزاد استان در این امر موجب تعالی هرچه بیشتر این اقدام ملی خواهد شد وبرگ زرین دیگری در کارنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ثبت خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز