خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی بستان آباد:

به داد هویج کاران بستان آباد برسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۴

در صورت فراهم شدن زمینه فروش مستقیم زارعان به خریداران واقعی و قطع واسطه‌های بازار مصرف، مسلماً حقوق واقعی بهره برداران این بخش برآورده می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: سطح زیر کشت هویج در این شهرستان بالغ بر هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و از این سطوح زیر کشت سالیانه، بطور متوسط بیش از ۵۸ هزار تن محصول هویج حاصل می‌شود.
به گزارش ایلنا، حسین فروغی گفت: هر ساله در اواسط تابستان عملیات شروع برداشت هویج از مزارع این شهرستان آغاز و عمل شستشوی آن به صورت نیمه مکانیزه صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع و نقش اقتصادی محصول هویج در سبد درآمدی کشاورزان این شهرستان، بر لزوم توجه به مشکلات تولیدی این محصول و رفع آن تاکیدکرد و گفت: هر ساله به دلیل پایین بودن قیمت فروش محصول تولیدی، بهره برداران هویج کار این شهرستان دچار ضرر و زیان می‌شوند و یکی از دلایل این امر، پایین بودن قیمت این محصول دربازار مصرف به دلیل دخالت‌های غیرمسئولانه دلالان است.
مدیرجهاد کشاورزی بستان آباد گفت: در صورت فراهم شدن زمینه فروش مستقیم زارعان به خریداران واقعی و قطع واسطه‌های بازار مصرف، مسلماً حقوق واقعی بهره برداران این بخش برآورده می‌شود، زیرا در برخی سال‌ها در زمان برداشت محصول هویج، قیمت ازسوی دلالان به حدی تنزل داده می‌شود که کشاورزان رغبتی برای برداشت محصول و جمع‌آوری آن از خود نشان نمی‌دهند.
شهرستان بستان‌آباد به دلیل شرایط آب و هوایی مستعد و وجود صیفی کاران با تجربه در زمینه تولید هویج، ۶۵ درصد تولید محصول هویج استان را از آن خود ساخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز