خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

جوانان ایران در عرصه‌های مختلف بار‌ها شایستگی خود را نشان داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۹۰

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از یونس سرمستی جوان طلایی کشتی ایران و آذربایجان تجلیل کرد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: جوانان ایران در عرصه‌های مختلف بار‌ها شایستگی خود را به جهانیان در رقابت‌های مهم ورزشی نشان داده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در آیین تجلیل از یونس سرمستی جوان طلایی کشتی ایران و آذربایجان که با حضور رییس هیات کشتی و ورزش باستانی و کشتی پهلوانی آذربایجان‌شرقی برگزار شد افزود: این بار یونس سرمستی جوان غیور و با غیرت آذربایجان‌شرقی افتخاراتی کسب کرد تا دل مردم آذربایجان‌شرقی و ایران اسلامی را شاد کند و در کسب عنوان سومی ایران اسلامی نقش مهمی را ایفاء کردند و نشان دادند کشتی آذربایجان‌شرقی به دوران طلایی خود بازگشسته است.
وی خاطرنشان کرد: یونس سرمستی جوان طلایی کشتی آذربایجان با اخلاق و منش پهلوانی خویش باید الگوی جوانان آذربایجان باشد و در آینده نزدیک شاهد مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو و المپیک برزیل باشیم.
اسبقیان تصریح کرد: آذربایجان مهد قهرمانان و پهلوانان بزرگی برای ورزش اول کشورمان بوده و هست و همواره آذربایجان خط شکن در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی بوده و در کشتی نیز این اتفاق برای کشتی آذربایجان‌شرقی روی خواهد داد.
«یونس سرمستی» کشتی‌گیر ملکانی و سفیر ورزشی آذربایجان‌شرقی در وزن ۵۵ کیلوگرم تیم کشتی آزاد جوانان ایران، در دیدار نهایی مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان زیر ۲۰ سال جهان در بلغارستان، با شکست کشتی گیر تیم روسیه به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت.
یونس سرمستی» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم توماس اوگونوفسکی از لهستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد.
وی در دور دوم، روسلان شورخایف از جمهوری آذربایجان را با نتیجه ۱۳ بر ۵ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سرمستی در این مرحله، آرتاک هوانسیان از ارمنستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.
سرمستی، در دیدار پایانی مقابل اسماعیل موسکایف از روسیه در یک کشتی جذاب و دیدنی با نتیجه ۱۲ بر ۹ به برتری رسید و با کسب مقام قهرمانی جهان، صاحب گردن آویز طلا شد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در این آیین با اهداء سکه بهارآزادی و لوح تقدیر از یونس سرمستی جوان طلایی کشتی ایران و آذربایجان تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز