خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

سبزی بهار را به سرخی کرونا تبدیل نکنید/ممنوعیت سفر به آذربایجان شرقی خواسته مردم استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۲۸۹

کمتر از یک هفته به تغییر فصل‌ها و آغاز سال جدید مانده و متاسفانه هیچگونه محدودیت تردد برای آذربایجان شرقی وضع نشده است و در صورت عادی انگاری هر لحظه امکان تغییر رنگ وضیعت کرونایی این استان به قرمز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،کمتر از یک هفته به پایان سال ۹۹  مانده ،و ستاد ملی ملی کرونا،براساس مصوبه ای سفر به شهرها با رنگ بندی قرمز و نارنجی را ممنوع و سفر به بقیه شهرستانها و شهرها را آزاد اعلام کرد، موضوعی که با توجه به شرایط فعلی کشور نگران کننده به نظر می رسد و می تواند عواقب جبران ناپذیر داشته باشد.

آمار جان باختگان کرونایی در کشور همچنان بالا و دو رقمی است و با وجودی که واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به اجرا درآمده اما ایمنی عمومی به زمان بیشتری نیاز دارد، این در  حالی است که دومین نوروز کرونایی پیش روی مردم قرار دارد و خطر خیز چهارم شیوع کووید ۱۹ با توجه به مسافرت های پیش رو نیز یک تهدید جدی برای کشور است .

تجربه یک سال اخیر نشان داده است هرجا تجمعی اتفاق می‌افتد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی شود، باید منتظر شیوع کووید ۱۹ بود؛ بنابراین مسئولیت پذیری برای حفظ سلامت خود و دیگران از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی کماکان یک اصل مهم است.
با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و سفرهای نوروزی به شهرهای تاریخی بحثی بسیار جدی است که چندین استان با توجه به شرایط کرونایی منع تردد داشته و تا کنون هیچ تصمیم درباره شهر مسافر خیز آذربایجان شرقی گرفته نشده است و طبیعت زیبای این استان می‌تواند به یکی از مقاصد مسافران نوروزی تبدیل شود که خود یک موضوعی بسیار مهم است.
در شرایط کرونایی کشور و درحالیکه طبق گفته مسئولان علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی بیش از ۱۰۰ ‌نفر به کرونای انگلیسی در این استان  مبتلا شدند و بیشترین تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی را در کشور داردـ

عباسعلی درستی معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این باره می‌گوید: شش شهرستان استان به این ویروس آلوده هستند و شهرستان‌های آذرشهر و هریس نیز به تازگی به جمع شهرستان‌ها آلوده اضافه شده‌ است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی جایگاه بیست و سوم از نظر شیوع و تعداد مبتلایان را در کشور به خود اختصاص داده، اما روند مبتلایان به کرونای انگلیسی در این استان بسیار نگران کننده است.

 درستی در خاتمه بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استقبال از مهمانان و پذیرایی از یک مهمان اهل تهران در شهرستان هریس سبب شیوع ویروس انگلیسی در این شهرستان شده، از این رو تقاضا می‌کنیم هم‌استانی‌ها از شرکت در مهمانی‌ها، برگزاری دورهمی‌ها و استقبال و پذیرایی از مهمان‌ها خودداری کنند.

در همین راستا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه وضعیت استان از لحاظ کنترل کرونا در حالت نسبتا پایداری قرار دارد، گفت: کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن این بیماری خواهد شد.

علیار راستگو افزود: برای آگاه سازی مردم و هشدار نسبت به دید و بازدیدهای ایام نوروز باید از ظرفیت گروه‌های مرجعی همچون سازمان‌های مردم نهاد، هنرمندان و رسانه‌ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان ما شناسایی شده که خوشبختانه با اقدامات به موقع و شناسایی اطرافیان بیمار مدیریت خوبی در این مورد انجام شده است.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های بخش بهداشت و درمان استان و همراهی مردم، کرونا در استان در مرحله کنترل و مدیریت است.

راستگو از مردم درخواست کرد در ایام نوروز از انجام دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و بهداشت فردی از ایجاد موجب جدید این بیماری در استان جلوگیری شود.

مردم در مصاحبه با خبرنگار ایلنا در باره مسافر پذیری آذربایجان شرقی با اعلام نارضایتی از وضع موجود،خواستار اهتمام مسئولین استانی درباره ممنوعیت ورود مسافر به استان بوده و خواستار اعلام محدودیت در مبادی ورودی استان هستند.
 از جمله دغدغه ها و نگرانی های مردم استان سفرهای نوروزی است،که امیدواریم در ستاد کرونا کشور و استان درباره مسافرت ها تصمیمات جدی گرفته شود چراکه استان آذربایجان شرقی در موج های گذشته نشان داد که از نظر شیوع کرونا استانی مستعد بوده و هر لحظه امکان تغییر رویه و تبدیل به وضیعت قرمز وجود دارد.

 

انتهای پیام/
فرشید ولی‌زاده
مینا نوعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز