خبرگزاری کار ایران

رییس شبکه دامپزشکی ملکان:

قصابی‌های روستایی ملکان ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۲۱

کشتار دام خارج از کشتارگاه مجاز، انسان را با خطر ابتلا به بیش از ۸۰۰ نوع عامل بیماری مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، سیاه زخم، تب مالت و مانند آن مواجه می‌کند.

ایلنا: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ملکان از ساماندهی قصابیهای روستایی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ودود فدای حسینی در نشست با قصابان روستایی شهرستان گفت: طبق قانون سازمان دامپزشکی، تمامی کشتار‌ها باید در کشتارگاه مجاز انجام گیرد و هرگونه کشتار در خارج از کشتار‌گاه خلاف مقررات بوده و پیگرد قانونی دارد.
وی افزود: کشتار دام خارج از کشتارگاه مجاز، انسان را با خطر ابتلا به بیش از ۸۰۰ نوع عامل بیماری مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، سیاه زخم، تب مالت و مانند آن مواجه می‌کند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ملکان اظهار داشت: مذاکرات لازم با کشتارگاه‌های صنعتی استان در خصوص کشتار و تحویل گوشت قرمز به قصابی‌ها انجام شده و قصابی‌ها باید گوشت قرمز مورد استفاده خودشان را باید از این طریق خریداری و در غیر این صورت شدیدا با افراد متخلف طبق مقررات برخورد و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
وی در پایان از شهروندان خواست فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲به این شبکه اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز