خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

توسعه سردخانه‌های کشاورزی در آذربایجان‌شرقی در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۹۷

سردخانه به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌تواند درحفظ کیفیت محصول نقش اساسی ایفا کرده و بدون وجود سردخانه و توسعه آن در مناطق مختلف شهرستان‌های استان، امکان تولید پایدار ممکن نبوده و در هر فصل تولید، بخشی از محصول به ضایعات تبدیل خواهد شد که تداوم این امر، با برنامه‌های مدیریت توسعه بخش کشاورزی مغایرت و روند توسعه را بیش از پیش کند می‌نماید.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سردخانه‌ها دارای قابلیت حفظ و نگهداری از محصولات زراعی و باغی، مواد غذایی، پروتئینی، صیفی، گل وگیاه بوده و این امر حاکی از اهمیت احداثسردخانه‌ها در ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان، افزود: سردخانه‌ها درکاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی داشته وسازمان درتلاش برای توسعه مراکز سردخانه‌ای محصولات کشاورزی، از تمام سرمایه‌گذاران و افرادی که تخصص لازم در این صنعت را دارند دعوت می‌کند با مراجعه به مدیریت صنایع سازمان، دررابطه با اخذ مجوز ساخت اقدامات لازم را با همکاری وراهنمایی کار‌شناسان متخصص به انجام رسانند.
وی ادامه داد: سردخانه به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌تواند درحفظ کیفیت محصول نقش اساسی ایفا کرده و بدون وجود سردخانه وتوسعه آن درمناطق مختلف شهرستان‌های استان، امکان تولید پایدار ممکن نبوده ودرهرفصل تولید، بخشی از محصول به ضایعات تبدیل خواهد شد که تداوم این امر، با برنامه‌های مدیریت توسعه بخش کشاورزی مغایرت وروند توسعه را بیش ازپیش کند می‌نماید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سردخانه‌های نگهداری میوه به عنوان مراکز ذخیره‌سازی، نقش مهمی در تنظیم بازار مصرف داخل و رونق صادرات دارد زیرا با ذخیره‌سازی میوه‌ها در شرایط مناسب امکان ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در هر زمانی از سال فراهم می‌شود و به کارگیری تجهیزات مدرن درسردخانه‌ها، کاهش قیمت نگهداری میوه، جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه‌های جاری سردخانه‌ها را به دنبال و در تداوم توسعه بخش کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود.
محمدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۹ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۴۹ هزار و ۳۸۰ تن در سطح استان به فعالیت مشغولند، اضافه کرد: شهرستان‌های تبریز و مراغه، به ترتیب با ۱۶واحد و ۸ واحد سردخانه‌ای و شهرستان‌های آذرشهر وبستان آباد هریک با ۵ واحد، بیشترین تعداد واحدهای سردخانه‌ای استان را دارا هستند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های جلفا، هریس، چاراویماق، کلیبر، خداآفرین و ورزقان تلاش داریم با مشارکت سرمایه‌گذاران نسبت به احداثسردخانه‌های لازم، اقدامات اساسی را به عمل آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز