خبرگزاری کار ایران

پیروی اظهارات وزیر ارشاد درمورد کتاب‌های بلاتکلیف:

نشر مازیار برای کتاب‌های شاملو درخواست تجدیدنظر داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۷۵

کاظم‌زاده: لیست کتاب‌های بلاتکلیف خود را به اداره‌ی کتاب دادم / بخشی از این لیست به کتاب‌های علمی نشر مازیار اختصاص دارد و حرف " چ " از کتاب کوچه و سفر نامه‌ی احمد شاملو را نیز شامل می‌شود.

ایلنا؛ مهرداد کاظم‌زاده، مدیر انتشارات مازیار که مدت‌هاست درصدد انتشار حرف " چ " از کتاب کوچه‌ی زنده‌یاد احمد شاملو و برخی دیگر از کتاب‌های این نشر است، بعد از اظهارات وزیر ارشاد پیرو بازبینی مجدد کتاب‌های بلاتکلیف و توقیف شده از سوی اداره‌ی کتاب، طی نامه‌ای لیست کتاب‌های متوقف مانده‌ی مازیار را به اداره‌ی کتاب تحویل داده تا نسبت به آن رسیدگی شود.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، کاظم‌زاده در این‌باره توضیح داد: تقریبا ۸-۹ روز قبل طی نامه‌ای از سرپرست اداره‌ی کتاب خواستم تا تکلیف کتاب‌های نشر مازیار را که به دلیل انبوه اصلاحیه‌های غیرمنطقی مدت‌هاست از نشر بازمانده‌اند، روشن کند. بخشی از این لیست به کتاب‌های علمی نشر مازیار اختصاص دارد و حرف " چ " از کتاب کوچه و سفر نامه‌ی احمد شاملو را نیز شامل می‌شود.

کاظم‌زاده ضمن بیان این مطلب که هنوز هیچ خبری دال بر آغاز بررسی‌ مجدد این کتاب‌ها به او نداده‌اند، در مورد وضعیت اداره‌ی کتاب و مشکلات فراوان حوزه‌ی نشر، گفت: متاسفانه من در طول این ۳-۴ ماهه هیچ تغییر و تحولی در حوزه‌ی نشر و تصمیمات اداره‌ی کتاب ندیده‌ام و فکر می‌کنم سایر همکارانم نیز شرایط را همانگونه که پیشتر بوده می‌بینند. چراکه هیچ تحولی در نوع نگاه‌ها، تصمیمات و حتی چینش ممیزان اداره‌ی کتاب رخ نداده.

وی که معتقد است اقدامات فرهنگی تا به امروز در حد طرح و حرف باقی مانده و دیگر وقت عمل است، افزود: با این وجود نمی‌توانیم انتظار بهبود و اصلاح داشته باشیم و این مساله با اظهارات و قول و قرارهای آقای جنتی(وزیر ارشاد جدید) در تناقض است.

بابک همچنین با اشاره به سیدعباس صالحی(معاون جدید وزیر ارشاد در معاونت امور فرهنگی) گفت: آقای صالحی هم باید هرچه زودتر خط و مشی خود را مشخص کند و با تصمیمات تازه، تحولاتی را که در این مدت بسیار از آن صحبت شده عملی کنند. اما متاسفانه ایشان هنوز در رسانه‌ها هیچ حرفی از برنامه‌های فرهنگی و تصمیماتی که باید اتخاذ کند نزده است.

این ناشر با سابقه درمورد انتخاب سرپرست برای اداره‌ی کتاب و برکناری مدیر قبلی(الهیاری فومنی) نیز اظهار داشت: وقتی قرار بود شخصی به عنوان سرپرست برای این اداره مشخص شود که اهل محافظه‌کاری‌ست و قصد ندارد تصمیمات تاثیرگذاری در رویه‌ی کاری این اداره داشته باشد، خب همان آقای الهیاری را نگه می‌داشتند، بهتر بود!

وی ضمن طرح این سوال که " وقتی ممیز‌ها و سرممیز‌ها هنوز تغییر نکرده‌اند؛ بنابراین چطور می‌توان انتظار تجدید نظر و گشایش داشت؟ " گفت: وضعیت فرهنگ روز به روز رو در حال تحلیل رفتن و تعطیل شدن است. با این حساب وزارت ارشاد اگر نخواهد تصمیمات خود را سریعا عملی کند، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار فرهنگ و اهالی آن است.

بابک در تشریح این وضعیت ادامه داد: روز به روز از تعداد مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و خرید کتاب کم می‌شود. خیلی‌ها که پیش از این مشتری پر و پا قرص ما بودند، امروز یکی یکی کتابخانه‌های شخصی‌شان را حراج می‌کنند! این اتفاق می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛ اول اینکه توان اقتصادی مردم تضعیف شده و دوم اینکه به دلیل فشارهای اجتماعی و اقتصادی، دیگر میلی به مطالعه باقی نمانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز