خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی در همایش مدیریت رسانه:

تغییر شیوه‌ پرداخت یارانه به مطبوعات ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۸۲

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین فاصله بین درخواست مجوز تا زمان دریافت آن را طولانی دانست.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار داشت: شش سال پیش پژوهشی در باره امتیاز نشریات انجام شد که مشخص شد ۹۰ درصد نشریاتی که مجوز می‌گیرند براساس قانون مطبوعات لغو امتیاز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتظامی که به عنوان سخنران در همایش مدیریت رسانه حضور یافت با بیان این مطلب گفت: هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد موظف هستند کاری آمایشی انجام دهند. آنان برای روشن کردن این کسب و کار وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌اند. افراد می‌آیند و با پیش زمینه‌ای که دارند وارد محیط کار می‌شوند و آن زمان است که می‌فهمند آنچه در واقع وجود دارد با تصورات ذهنی آنها متفاوت است.

او فاصله بین درخواست مجوز تا زمان دریافت آن را طولانی دانست و افزود: زمانی که شخص دارای شرایط مطلوب آماده راه اندازی یک رسانه است امتیاز صادر نمی‌شود در نتیجه فرد دلسرد شده و قضیه منتفی می‌شد. به لحاظ شهودی چند متغییر بحرانی وجود دارد که نقطه کلیدی یکی از آنها مدیریت رسانه است.

انتظامی تصریح کرد: این یک تصور غلط است که فکر می‌کنیم هر کس روزنامه‌نگار خوبی است ضرورتا مدیر رسانه خوبی خواهد بود. مدیریت فقط تخصص در یک رشته نیست باید این فرهنگ را اصلاح کنیم که یک روزنامه نگار خوب روزنامه‌دار خوبی نیست.

وی گفت: اگر بخواهیم بین مدیران رسانه و مدیر مسئولان یک هم‌افزایی ایجاد شود و امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر وجود داشته باشد اینها باید وابسته به یک بنگاه مطبوعاتی باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یک بخش از نمایشگاه مطبوعات را به مجموعه‌های مطبوعاتی(بنگاه‌ها) اختصاص داده‌ایم گفت: با این کار همکاران مطبوعاتی را به حرکت به سوی ادغام تشویق کرده‌ایم. متاسفانه ما متناسب با ظرفیت‌ها و منابع موجود رسانه ایجاد نکرده‌ایم. به طور مثال در یک استان روزنامه‌ای است که به صورت تک برگ منتشر می‌شود و این در حرفه رسانه روزنامه به حساب نمی‌آید.

انتظامی پرداخت یارانه‌ها را یکی دیگر از مباحثمهم دانست اظهار داشت: در ادغام مزایا و معایب کنار یکدیگر جمع می‌شود. باید سیاست‌هایی را ردیف کنیم که این یارانه‌ها با روش‌های متفاوت‌تری پرداخت شوند در سیاست‌های تشویقی اعلام شد که اگر امتیاز یک رسانه حقوقی باشد ۲۵ درصد یارانه به آن تعلق می‌گیرد و اگر حقیقی باشد ۱۰ درصد. ما به این طریق مدیران رسانه را تشویق کردیم که امتیاز خود را ثبت حقوقی کنند چون مطابق قانون اگر صاحب امتیاز فوت کند امتیاز آن متوقف می‌شود؛ پس برای ماندگاری رسانه یک شخص حقوقی نیاز است.

وی تغییر شیوه‌ پرداخت یارانه‌ به مطبوعات را ضروری دانست و گفت: باید به دنبال روشهایی باشیم که کسانی که مدیریت بهتری دارند از امکانات بیشتر بهره‌مند شوند. وقتی صحبت از مدیریت رسانه می‌کنیم نیاز به برنامه‌های راهبردی داریم.

انتظامی در ادامه گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی در محیط‌های واقعی رسانه جذب نمی‌شوند، به این دلیل که این محیط یک محیط پایدار نیست و امنیت شغلی دست اندرکاران رسانه بایک چالش مواجه است. در هیچ کدام از مشاغل کشور به اندازه مطبوعات خروجی نسبت به ورودی بالا نیست. اگر بخواهیم این مشکلات حل شود باید طرح‌هایی که داده می‌شود را در واقعیت عملی کنیم؛ بهترین روش برگزاری دوره‌های مدیریتی برای دانشجویان است که بتوانند مشکلاتشان را حل کنند.

نخستین همایش بین‌المللی رسانه؛ امروز(۱۸ آبان) در کتابخانه ملی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز