خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در گفت‌وگو با ایلنا:

اراده زنگنه پارس جنوبی را به روزهای اوج بر می‌گرداند

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۴

در زمان وزارت زنگنه غربی‌ها به این نتیجه رسیدند بدون نقش ایران نمی‌توانند به قیمت گذاری نفت بپردازند و باید قدرت چانه زنی ایران را بپذیرند/با حضور زنگنه شاهد روزهای اوج در پارس جنوبی و سایر میادین مشترک خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل اروندان با توجه به اعمال تحریم‌ها و باز ماندن از توسعه میادین پارس جنوبی و ضررهای میلیارری بر کشور، زنگنه توانایی باز گرداندن روزهای اوج این پروژه عظیم را دارد.

سلبعلی کریمی‌ مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت نفت برای ایران اظهار داشت: انتخاب مدیر اجرایی لایق برای مهم‌ترین وزارتخانه کشور به این دلیل که عملکردش بر کار دیگر وزارتخانه‌ها تاثیر دارد و باید مسائل انرژی را از لحاظه دیپلماسی و اجرایی به دوش بکشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

کریمی در خصوص فعالیت‌هایی که وزیر نفت منتخب باید انجام دهد، گفت: در سال ۹۰ مقام معظم رهبری دو مرتبه از وزارت نفت دیدن کردند و مطالباتی را در جهت ارتقای خودکفایی، تولید علم، فن آوری و دانش مطرح فرمودند که وزیر منتخب باید در کار خود به این موارد اولویت دهد.علاوه بر آن حمایت از ساخت داخل، کارآفرینان، بازنگری در اصلاحات ساختاری، ایجاد شرایط برای حضور در عرصه‌های بین المللی، رعایت اصل شایسته سالاری و ایجاد انگیزه در کارکنان صنعت نفت را در دوران وزارت خود مد نظر قرار دهد.

کریمی تصریح کرد: افزایش تولید نفت و گاز مسئله بسیار مهمی است که متاسفانه در چند سال اخیر به آن توجه نشد و اگر میزان تولید کشور ۷ میلیون بشکه در روز بود غرب نمی‌توانست چنین تحریم‌هایی را بر ما اعمال کند.

وی در خصوص انتخاب وزیر پیشنهادی نفت افزود: روحانی کابینه‌ای در سطح وسیع با حضور کار‌شناسان و مدیران ارشد صنعت نفت برای انتخاب فرد اصلح تشکیل داد که در آخر منجر به انتخاب زنگنه شد و مجلس نیز با بررسی‌ تمام جوانب باید بهترین گزینه را برای وزارتخانه‌ای که تاثیر مستقیم در زندگی روزمره مردم دارد انتخاب کند.

این مقام مسئول با اشاره به رضایتمندی مدیران ارشد صنعت نفت از حضور زنگنه به دلیل اشرافیت وی در مسایل انرژی افزود: بسیاری از مدیران فعلی‌در زمان وی فرصت مدیریت پیدا کردند و از قابلیت و توانمندی‌های زنگنه چه در حوزه داخلی و چه عرصه‌های بین المللی اطمینان خاطر دارند.

کریمی‌، زنگنه را با سابقه ۲۲ ساله در وزارتخانه‌های مختلف گزینه مناسبی برای این منصب دانست و با ذکر دلایل خود در این خصوص گفت: از مهم‌ترین ویژگیهای زنگنه سوابق روشن، صداقت، روحیه تعامل در روابط انسانی‌ و همچنین تجربه و آشنایی وی نسبت به زیرو بم و ساختار صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: زنگنه در زمان وزارت خود در صنعت نفت زنجیرهای صنعت نفت را به طور کامل مورد بررسی قرار داد و تحولی‌ عظیم در ساختار این صنعت از راس تا اضلاع و در حوزهٔ داخلی‌ و خارجی‌ ایجاد کرد.

وی در خصوص فعالیتهای زنگنه اظهار داشت: وی چرخه‌ کامل توسعه اکتشاف و تولید را در بخشهای بالادستی، پایین دستی‌ و پتروشیمی انجام داد و نیز مخازن هیدروکربنی در زمان وی از ۹۰ میلیون به ۱۳۵ میلیون افزایش پیدا کرد.

کریمی‌ تصریح کرد: در بخش توسعه شرکتهای تولیدی تمدن پارس جنوبی را بنیان نهاد و با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی‌ به توسعه آن پرداخت همچنین در جهت میادین خشکی خصوصا غرب کارون کمک شایانی به گسترش صنعت نفت کشور انجام داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص تاثیر انتخاب زنگنه در توسعه پارس جنوبی با اعمال تحریم‌های شدید از سوی غرب گفت: ۱۰ فاز پارس جنوبی در زمان وزارت وی راه اندازی شد. با روحیه و انگیزه‌ای که در زنگنه وجود دارد این مهم به زودی محقق خواهد شد و شاهد روزهای اوج در پارس جنوبی و سایر میادین مشترک خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر زنگنه در ارتقای دانش صنعت نفت افزود: در زمان زنگنه با فرستادن دانشجو به دانشگاه‌های معتبر بین المللی به دانش محور شدن صنعت نفت کمک شایانی شد و در بخش انتقال دانش فنی‌ و تکنولوژی با فعال کردن پژوهشگاه صنعت نفت و سایر پژوهشگاه‌ها فرهنگ پژوهش در کشور نهادینه شد.

وی در خصوص تثبیت شدن جایگاه ایران در اوپک و عرصه‌های بین‌المللی در زمان زنگنه افزود: در زمان وزارت وی غربی‌ها به این نتیجه رسیدند بدون نقش ایران نمی‌توانند به قیمت گذاری نفت بپردازند و باید قدرت چانه زنی ایران را بپذیرند.

کریمی با اشاره به تغییر نگاهی که در زمان زنگنه به صنعت نفت به وجود آمد دامه داد: در آن زمان با ایجاد بنگاههای اقتصادی بر اساس مدیران اقتصادی شاهد تغییر رویکردی از نگاه صرفاً فنی‌ و عملیاتی‌ به بینشی اقتصادی شدیم.

وی افزود: در بخش منابع انسانی‌ با توجه به نیازهای رفاهی چون آموزش، بهداشتی، درمانی و زمینهٔ رضایتمندی کارکنان صنعت نفت آن گونه که شایسته بود کارهایی انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر کشور در شرایط بحرانی وجود دارد و برای بیرون آمدن از این شرایط خاص و حساس باید از مدیران با تجربه استفاده کرد اما با قرار دادن جوانان کارامد در کنار مدیران با تجربه می‌توانیم شاهد مجموعه‌ای با پتانسیل بالا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز