خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۷۵

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه برگزاری مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع است گفت: در مورد ایام عرفه، عید قربان و محرم اگر مراسمی هم برگزار شود اصلا مثل قبل نخواهد بود و باید یاد بگیریم بعضی مراسم ها را به صورت آنلاین و یا از خانه شرکت کنیم که صدا سیما در این زمینه مطابق هر سال خیلی می‌تواند کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضای رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به رعایت پروتکل‌ها گفت: بیشترین محل‌های ورودی این ویروس چشم و سر و صورت است و باید با این ویروس مقابله کرد تا وارد بدن نشود، مخصوصا افرادی که دارای بیماری‌های زمینه هستند باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر میخواهیم خود را سالم نگه داریم در جمع حضور پیدا نکنیم چون هر چه جمع متراکم‌تر باشد و اصول حضور در جمع مثل استفاده از ماسک در نظر گرفته نشود آن جمع حفاظت شده نخواهد بود‌.

رئیسی در ادامه افزود: تجمعی که تحرک بیشتر داشته باشد خطر  را بیشتر میکند، مثل مراسم‌های عروسی و عزا در در مورد مراسم‌های دیگر، با وجود ارادت بالایی که به ایام محرم داریم اما اگر شرایط رعایت نشود ما دچار مشکل خواهیم شد. اگر هر کار که میخواهیم انجام دهیم و بگوییم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر کنترل می‌شود، نم‌یشود چون پروتکل یک عصای جادویی نیست و اگر موارد گفته شده رعایت نشود می‌تواند بسیار خطر ناک باشد.

معاون بهداشت تصریح کرد: در نظر بگیرید که در یک اتاق سر بسته ۳ در ۴ بیش از سه نفر حضور داشته باشند در این شرایط شانس انتقال ویروس بالا خواهد رفت و افراد می توانند آلوده شوند، در کنار این جمع دیگری را تصور کنید که در فضای باز افراد با با تعداد زیاد اما با فاصله حضور دارند که قطعا در اینجا شانس انتقال پایین‌تر می‌آید.

هر سال عید قربان برای شیوع بیماری‌های دیگر تذکر می‌دادیم

وی در ادامه بیان کرد: هر سال در عید قربان این تذکرات که امسال دادیم را هم می‌دادیم که اگر بدون تایید قربانی کردن صورت بگیرد، احتمال شیوع بقیه بیماری‌ها مثل تب کنگو بالا خواهد رفت، هر اقدام و هر تصمیمی که می‌گیریم باید یک پیوست با پروتکل‌‌های بهداشتی داشته باشد.

رئیسی گفت: بسیاری از افراد که به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند، مراسم عزاداری آنها با ابراز تاسف تلفنی انجام شد، ولی در کنارش عروسی‌ها و مراسم‌های هم بود که کامل برگزار شد و عامل ابتلای بسیاری شدند، پس پروتکل به تنهایی ضامن سلامتی نیست و شانس ابتلا را پایین می‌آورد.

وی در مورد چگونگی برگزاری مراسم محرم گفت: هنوز هیچ خبری نیست که مراسم‌ها چگونه برگزار شود و در حال جلسه گذاشتن هستیم، در مورد ایام عرفه، عید قربان و محرم اگر مراسمی هم برگزار شود اصلا مثل قبل نخواهد بود و باید یاد بگیریم بعضی مراسم ها را به صورت آنلاین و یا از خانه شرکت کنیم که صدا سیما در این زمینه مطابق هر سال خیلی می‌تواند کمک کند.

وی ادامه داد: شکوه و با شکوه برگزار کردن مراسم فقط به حضور جمعیت زیاد در حسینیه‌ها و مراسم نیست و هر خانه در این ایام می‌تواند برای خود یک حسینیه شود، مراسم پرجمعیت در محرم با نظر قاطع ممنوع است و ما با محیط سر بسته و پرجمعیت مخالفت جدی می‌کنیم، حتی در فضای باز هم گفتیم مراسم بدون حضور مردم باشد.

رئیسی در پایان گفت: در بحث نذورات هم گفتیم روی نذورات خشک تبلیغ کنند و از توزیع شربت و مواد غذای خودداری شود، نکات ریز دیگر که به این شکل است مطرح شده که من فقط چند مثال از آنها را گفتم، نتیجه‌ی جلسه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز