خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ گروه صنعتی سدید خبر داد:

طراحی، تولید و نصب دومین توربین‌ 710 کیلوواتی در منطقه خواف

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۹۳۸

مدیرعامل هلدینگ گروه صنعتی سدید گفت: گروه صنعتی سدید از دیر بازار توجه ویژه‌ای به صنعت برق و خصوصا تولید برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر داشته است بگونه‌ای که با تاسیس شرکت صبا نیرو و بهره گیری از فناوری بروز، نسبت به طراحی و ساخت توربین های بادی اقدام نموده و همچنین با ایجاد شرکت توان باد بعنوان یک شرکت توسعه دهنده، راهبرد ایجاد و توسعه مزارع بادی را در کشور؛ در طی سال‌های اخیر دنبال کرده است.

امیرحسین کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: در این راستا شرکت صبا نیرو به عنوان اولین تولید کننده توربین‌های بادی در کشور و خاورمیانه، پروژه‌های متعدد و مختلفی را در سراسر کشور انجام داده و با اجرای برنامه های مرتبط درصدد دستیابی به فناوری مگاواتی توربین‌های بادی و نفوذ در بازارهای بین‌المللی منطقه‌ای است.

طراحی، تولید و نصب دومین توربین‌ 710 کیلوواتی در منطقه خواف

وی ادامه داد: صبا نیرو طی سال‌های مختلف پروژه های مختلفی، مانند نصب و راه اندازی 143 واحد توربین برای احداث نیروگاه 90 مگاواتی در مزارع بادی منجیل، هرزویل و سیاهپوش استان گیلان، پروژه تولید، نصب و راه اندازی 43 واحد توربین 660 کیلو واتی برای احداث مزرعه بادی بینالود استان خراسان رضوی، پروژه تولید، نصب و راه اندازی 4 واحد توربین 660 کیلو واتی در سایت پوشکین پاس ارمنستان و تولید و نصب 2 دستگاه توربین به کارفرمایی بخش خصوصی را به انجام رسانده است.

طراحی، تولید و نصب دومین توربین‌ 710 کیلوواتی در منطقه خواف

کاوه اضافه کرد: در همین خصوص شرکت صبا نیرو در مرداد ماه سال جاری، موفق شد ضمن طراحی و تولید یکدستگاه توربین بادی 710 کیلو وات، به سفارش شرکت توان باد؛ با موفقیت فرآیند نصب را در منطقه خواف، اجرایی نماید.

در ادامه این گفت‌و‌گو، قربانی، مدیرعامل شرکت صبانیرو با اشاره به راه‌اندازی توربین در منطقه خواف گفت: این توربین با توان 710 کیلووات در منطقه خواف در جنوب استان خراسان رضوی توسط شرکت صبانیرو در تاریخ 5 مرداد ماه سال جاری به منظور تولید برق بوسیله انرژی های پاک راه‌اندازی شد.

قربانی گفت: در سال‌های گذشته متاسفانه تحریم‌ها و نبود مواد اولیه باعث شد تا راه‌اندازی این توربین با تاخیر صورت گیرد اما امروز خوشبختانه با همت و تلاش مهندسین ایرانی و استفاده از قطعات بومی، این توربین به مدار وارد شد.

مدیرعامل صبا نیرو از فعال شدن این توربین در هفته آینده خبر داد و گفت: انرژی حاصل از این توربین وارد شبکه برقی کشور خواهد شد. وی دلیل احداث توربین 710 کیلوواتی در خواف را، وجود بادهای موثر در این شهرستان برای راه‌اندازی این توربین ها دانست و اضافه نمود: بهره مندی از توربین های بادی، علاوه بر تولید انرژی پاک؛ سبب ایجاد زیبایی در منطقه نیز خواهد شد.

قربانی با اشاره به هدف تاسیس شرکت صبانیرو گفت: این شرکت با هدف تولید انرژی پاک احداث شده تا از ایجاد آلایندگی ها پیش‌گیری نماید. وی کسب فناوری تولید و راه‌اندازی توربین های مگاواتی را جزوه برنامه‌های آتی این شرکت دانست و گفت: در تلاشیم در سالی که مزین به نام جهش تولید است، توربین های مگاواتی که توان بیشتری در تولید برق دارند، طراحی و تولید و راه‌اندازی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز