خبرگزاری کار ایران

رئیس امور مهندسی و فناوری شرکت ملی گاز ایران در زنجان:

بروز خوردگی در لوله‌ها، معضل جدی صنعت نفت و گاز است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۸۳

مصطفی علوی می‌گوید: امروزه یکی از معضلات جدی که صنایع نفت و گاز و به ویژه مدیریت خطوط لوله حامل انرژی، به خصوص واحدهای حفاظت از زنگ و کنترل خوردگی با آن روبرو هستند، «بروز خوردگی در لوله‌ها» است

رئیس امور مهندسی و فناوری شرکت ملی گاز ایران، گفت: بهره‌مندی از آزمون پتانسیل خاموش لحظه‌ای، استفاده از سیستم‌های حفاظت کابینتی، استفاده از پوشش‌های جدید، سیستم‌های مانیتورینگ ایستگاههای حفاظت از زنگ، سامانه‌های خورشیدی، و باز نگری در کنترل کارگاههای عایق کاری؛ نمونه‌هایی از توسعه تکنولوژی بهره برداری شده در صنعت گاز کشور است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مصطفی علوی امروز چهارشنبه(۵آذر) با اعلام اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۸ شهر و ۱۶ هزار و ۲۲۵ روستا در کشور بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی هستند؛ افزود: با اجرای ۲۵۷ هزار و ۹۶۲ کیلومتر شبکه گذاری، نصب ۹ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۶۵۳ انشعاب، راه اندازی یک هزار و ۷۵۰ ایستگاه CGS، ۳ هزار ایستگاه CPS و ۱۱۰ هزار و نقاط اندازه گیری ولتاژ؛ به بیش از ۱۸ میلیون مشترک خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خطوط انتقال در سطح کشور؛ فولادی است و امروزه یکی از معضلات جدی که صنایع نفت و گاز و به ویژه مدیریت خطوط لوله حامل انرژی، به خصوص واحدهای حفاظت از زنگ و کنترل خوردگی با آن روبرو هستند، «بروز خوردگی در لوله‌ها» است؛ ابراز داشت: بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و ارائه دستورالعمل‌های استاندارد که حاصل همفکری و تعامل مستمر کار‌شناسان مجرب این امر است؛ راهگشای بسیاری از مشکلات و ابهامات مهندسان و بهره برداران برق و حفاظت کاتدی است.

رئیس امور مهندسی و فناوری شرکت ملی گاز ایران؛ افزود: بهره‌مندی از آزمون پتانسیل خاموش لحظه‌ای، استفاده از سیستم‌های حفاظت کابینتی، استفاده از پوشش‌های جدید، سیستم‌های مانیتورینگ ایستگاههای حفاظت از زنگ، سامانه‌های خورشیدی، و باز نگری در کنترل کارگاههای عایق کاری؛ نمونه‌هایی از توسعه تکنولوژی بهره برداری شده در صنعت گاز کشور است.

علوی شناخت و استفاده صحیح از تکنولوژی، تسلط بر آن، پیگیری نتایج و انجام اصلاحات لازم در سایه مراقبت از محیط زیست و جلوگیری از وارد شدن صدمات احتمالی و هرز نرفتن منابع مالی را از مهم‌ترین عواملی دانست که در سایه تعهد و تخصص کارکنان به تعالی و رشد سازمان می‌انجامد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با تشکیل جلسات تدوین و ارائه دستورالعمل‌های استاندارد که حاصل همفکری و تعامل مستمر کار‌شناسان مجرب این امر است؛ راهگشای بسیاری از مشکلات و ابهامات مهندسان و بهره برداران برق و حفاظت از زنگ باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز در این همایش با تبریک هفته بسیج؛ حضور کار‌شناسان برق و حفاظت از زنگ را در شهر غواصان دریادل و شهید هسته‌ای شهید شهریاری گرامی داشت و گفت: برگزاری هم اندیشی و نشست‌های تخصصی و هم فکری کار‌شناسان با حضور اعضای کمیته برق و حفاظت از زنگ گامی موثر در مسیر اهداف شرکت ملی گاز و شرکتهای گاز استانی باشد.

سید سعید عسگریان به ارائه گزارش عملکرد شرکت گاز استان زنجان پرداخت و ابراز داشت: با اجرای ۵۵۰ کیلومتر خط انتقال و نصب ۱۳۸ هزار و ۷۷۸ علمک گاز؛ توفیق داریم به ۲۴۹ هزار و ۷۴۹ مشترک گاز در بخش خانگی، تجاری و مشترکین عمده؛ خدمات ارائه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹شهر از ۲۱ شهر استان و ۲۵۱ روستا از ۹۰۸ روستای دارای سکنه؛ تحت پوشش گاز طبیعی هستند که این رقم شامل ۹۸.۷ درصد خانوار شهری و ۵۲ درصد خانوار روستایی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه راه اندازی سایت بوزدایی، هوشمند سازی سنسورهای گاز آنالوگ، مانیتورینگ ایستگاه هایTBS، CGS، ایستگاه‌های صنعتی عمده و CNG‌ها که در لحظه؛ مصارف به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود را از جمله اقداماتی نام برد که به همت کار‌شناسان و مهندسین جوان این شرکت به انجام رسیده است؛ ابراز داشت: با اجرای طرح ارزشمند همیار گاز؛ با همت کار‌شناسان این شرکت؛ سالانه بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در سطح استان با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی آشنا می‌شوند که نقش تاثیر گذاری در کاهش حوادثگاز گرفتگی دارد.

عسگریان همچنین از انجام اقدامات لازم در کاهش شیوع اختلالات اسکلتی کارکنان خبرداد و افزود: برای نخستین بار در کشور؛ گاز زنجان با تهیه بانک اطلاعاتی جامع در بین شرکت‌های گاز استانی به عنوان پایلوت به بررسی مسائل ارگونومی محیط کار و کاهش شیوع اختلالات اسکلتی - عضلانی و اصلاح وضعیت موجود کارکنان می‌پردازد.

وی اظهار امیدواری کرد: با یاری خداوند متعال و با همت جوانان متخصص این مرز و بوم در راستای خدمت به مردم شریف استان زنجان و ایران اسلامی گام برداریم.

گفتنی است، نخستین همایش هم اندیشی کار‌شناسان برق و حفاظت کاتدی شرکت‌های گاز استانی با حضور ستاد شرکت ملی گاز و ۷۰ کار‌شناس از ۳۰ شرکت گاز استانی؛ ۴ و ۵ آذر ماه به میزبانی شرکت گاز استان زنجان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز