خبرگزاری کار ایران

سلیمانی با اشاره به اعتراض شدید تیم‌ها در شروع لیگ:

جنجال روش اعتراض نیست

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۰۲

کارشناس داوری با اشاره به اینکه اوج اعتراضات شدید تیم ها در مرحله شروع لیگ رقم خورد گفت: روش اعتراض روش رسانه ای و جار و جنجالی نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، حیدر سلیمانی کارشناس داوری در برنامه "ورزش بدون ویرایش" درباره عملکرد فنی لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس مصاحبه کرد.

سلیمانی داوری لیگ برتر امسال را به سه مرحله تقسیم بندی کرد و گفت: مرحله اول شروع لیگ بود که با رئیس کمیته داوران هدایت شد که البته کنترل آن در عرصه داوری خوب نبود و اوج اعتراضات شدید تیم ها هم در همین مرحله رقم خورد.

وی در پاسخ به این سوال که اعتراض تیم ها تا چه اندازه منطقی و درست بود گفت: مربیان، داوران و بازیکنان همه جزو ارکان برگزار کننده یک بازی زیبا هستند و همه اینها باید با تعامل کنار هم بازی زیبا را برای تماشاگران رقم بزنند اما آنچه که در لیگ ایران به خوبی اتفاق نمیفتد همین تعامل دوسویه است یعنی متاسفانه تیم ها فکر می کنند که داوران نقطه مقابلشان قرار دارند درصورتیکه داوران هم کنار این بازی زیبا هستند.

کارشناس داوری متذکر شد: برخی اعتراضات به حق بودند اما به نظرم روش اعتراضات روش خوبی نبود، در واقع روش اعتراض روش رسانه ای و جار و جنجالی نیست یعنی تیم ها می توانند اعتراضات خود را به صورت شکیل ارائه دهند و حتی در ادامه روند کار داوران هم تاثیرمثبت بگذارند و برعکس جار و جنجال بین عوام و تماشاچیان نتیجه معکوس خواهد داد.

سلیمانی در ادامه به مرحله دوم داوری در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بخش دوم زمانی بود که رباست کمیته داوران تغییر کرد و آرامش بر داوری حاکم شد چون آقای سفیری به محض ورود به بخش ریاست کمیته داوران همه مسائل را با منطق پیش برد و تا حدودی هم موفق عمل کرد اما از طرفی هم شرایط کرونایی وارد ورزش شد و این حوزه را هم به حالت تعلیق درآورد.

او داوری ها در دوران شروع مجدد لیگ را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما در ابتدای فصل از 115 نفر داور دعوت کردیم اما تقریباً از نیمی از اینها هیچ استفاده ای نمی شود و وقتی که از یک داور استفاده نشود هم برای خودش حاشیه ساز می شود و هم برای تیم داوری که در حال قضاوت است.

کارشناس داوری اظهار کرد: برخی استانها و شهرستانهای کشور با اینکه هیچ تیم فوتبالی ندارند اما به لیگ برتر داور تزریق می کنند تا یک نماینده داشته باشند غافل از اینکه اگر گستره داوری را به حدی زیاد کنیم که قابل کنترل نباشد همین داوران را هم از دست خواهیم داد کمااینکه در نیم فصل اول بسیاری از داوران را از دست دادیم و روحیه و زندگی آنها خراب شد.

سلیمانی فیلترینگ برای انتخاب داوران را ضروری خواند و تأکید کرد: ما باید به داورهای داخلی به اندازه داورهای بین المللی بها دهیم و در تعیین داورهای نیم فصل اول و دوم هم نظارت های میدانی و نه کلیشه ای و نمره ای را اعمال کنیم که در این صورت می توان در لیگ یک و برتر هم از آنها استفاده کرد.

وی افزود: تعامل بین المللی داوران این انگیزه را در آنها ایجاد می کند که زبان انگلیسی خود را تقویت کنند کمااینکه موفقیت بخش زیادی از داوران به خاطر همین ارتباطات کلامی با مربیان و بازیکنان تیمها و کاهش تنش ها و رفع شبهات و ابهامات درباره اخراج و کارت گرفتن هاست.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز