خبرگزاری کار ایران

حسینی:

توافق و انتشار لیست مشترک در جریان اصولگرایی دیگر اثری ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۶۰

فعال سیاسی اصولگرا در خصوص رابطه مجلس آینده با دولت، گفت: در زمان شروع مجلس یازدهم، یک سال از عمر دولت باقی مانده است که بهتر است در آن مدت باقی مانده خود را با مجلس تطبیق دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی در نشست خبری جبهه جهادگران ایران اسلامی، در سخنانی گفت: وضعیت کشور به گونه‌ای نیست که با کار نیمه وقت و معمولی مدیران بتوان کارها را پیش برد، بلکه باید تمام وقت و جهادی وقت بگذارند.

وی ادامه داد: گاهی برخی نمایندگان بدون اطلاع از جزئیات به طرح‌ها و لوایحی رأی می‌دهند، در صورتی که باید بداند به آن چیزی که رأی می‌دهد چیست؛ چون مسئولیت دارند و باید وقت بگذارند درخصوص طرح‌ها مطالعه و نیز شرایط کشور را رصد کنند.

سر‌لیست ائتلاف جهادگران ایران اسلامی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های مجلس دهم، ضعف در عملکرد نظارتی است، خاطرنشان کرد: به خاطر همین ضعف، دولت نیز مشکل پیدا کرده است و خواسته مردم این است که مجلس به وظیفه نظارتی خود به خوبی عمل کنند.

حسینی ادامه داد: از سوی دیگر غالب نمایندگان مجلس دهم از روحیه جهادی برخودار نیستند و حتی برخی از نمایندگان حوصله‌ لازم برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را ندارند، در حالی که یک نماینده علاوه بر نگاه محلی باید نگاه ملی داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که متأسفانه در جریان‌های سیاسی کشور، نگاه باندی و حزبی حاکم شده و هر کسی که همسو با نگاه باندی نباشد، حتی اگر شایستگی داشته باشد، حذف خواهد شد، یادآور شد: فضای انتخابات امسال مقداری سردتر از ادوار گذشته است، لذا در روزهای باقی مانده کاندیداها باید تلاش کنند فضای انتخابات را گرم‌تر کنند و حتماً نباید رأی‌‌دهندگان را مجبور کنیم که لیستی رأی دهند، بلکه از آنجا که تعدد لیست بسیار زیاد است مردم می‌توانند از لیست‌های مختلف، به کاندیداهای مختلف رأی دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: ما در مجلس تماشاچی نمی‌خواهیم، بلکه باید هرکدام از ۲۹۰ نفر نماینده یک فکر و یک اندیشه باشند.

وی در ادامه درخصوص مطرح شدن احتمال وحدت در جریان اصولگرا و انتشار لیست مشترک میان شورای ائتلاف و جبهه پایداری گفت: اگر از روزهای اول شفاف عمل می‌کردیم و مکانیزم مشخص می‌شد و یا شاخص‌ها عنوان می‌شد، احتمال رسیدن به نتیجه‌ مشترک بسیار بیشتر بود، نه اینکه در فاصله چند روز مانده به انتخابات این کار را کند، اگر هم توافقی حاصل شود دیرهنگام است و بعید به نظر می‌رسد، خیلی تاثیر داشته باشد به این دلیل که جبهه‌های مختلف لیست‌های مستقل خود را منتشر کرده‌اند.

وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درخصوص نسبت سیاسی وی با احمدی‌نژاد و اینکه آیا در انتخابات از حمایت رییس‌جمهور اسبق برخوردار است، اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده است که از کسی حمایت نمی‌کند، در دوره گذشته هم ایشان در انتخابات مجلس ورود نکردند و از لیست مجلس حمایت نکردند، البته یک فهرست با عنوان «ائتلاف مردم» از مدیران دولت آقای احمدی‌نژاد منتشر شده اما خودشان هم ادعایی ندارند که مورد تایید احمدی‌نژاد هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس آینده در صورت اینکه با اکثریت اصولگرا تشکیل شود، با دولت زاویه خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: در زمان شروع مجلس یازدهم، یک سال از عمر دولت باقی مانده است که بهتر است در آن مدت باقی مانده خود را با مجلس تطبیق دهد، نه اینکه چون دولت در رأس امور اجرایی است مجلس خود را با دولت تطبیق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز