خبرگزاری کار ایران

نجار در خوزستان :

حتی یک نهر در خرمشهر برای دفع آب های سطحی وجود ندارد / تصمیم برای پرداخت خسارت به 3500 واحد مسکونی آسیب دیده در آبگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۷۳

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان آبگرفتگی ناشی از بارندگی در آبادان، خرمشهر و اهواز با امضای وزیر کشور در نشست هیأت دولت مطرح و پس از تخصیص نقدینگی سریعا پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان وبه نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق مختلف درگیر با آبگرفتگی در خرمشهر، اظهار داشت: در نشستی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خوزستان برگزار شد، تصمیم لازم برای پرداخت خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری و ۷۰۰ واحد بازسازی و نوسازی شهری و ۳۰۰ واحد نوسازی روستای اتخاذ شد.

وی افزود: پس از موافقت هیأت دولت پرداخت خسارت به خسارت دیدگان بارندگی آغاز خواهد شد.

نجار گفت: پیرو نامه‌ وزیر کشور به رهبر معظم انقلاب، ایشان با اختصاص۱۰۰ میلیون یورو معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی هفته گذشته در آبادان و خرمشهر در مدت زمان سه ساعت را ۱۱۵ میلیمتر اعلام کرد و اظهار کرد:بارندگی با این شدت باعث ایجاد وضعیت اضطراری در این ۲ شهرستان شد.

نجار یکی از مشکلات استان خوزستان و بخصوص شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را نبود امکانات و زیرساخت لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و گفت: به طور مثال در خرمشهر یک نهر برای دفع آب های سطحی وجود ندارد و روان آب ها بوسیله ۲ دستگاه پمپ فاضلاب به مناطق دیگر شهر منتقل می شود.

وی افزود:فاضلاب شهری گنجایش این حجم آب های سطحی را ندارد و این امر باعث شد تا بعد از گذشت هفت روز از بارندگی هنوز برخی از مناطق در آبادان و خرمشهر گرفتار مشکل آبگرفتگی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز