خبرگزاری کار ایران

به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو صورت گرفت؛

نشست دبیران شورای صنفی گروه‌های پرستاری با معاون پرستاری

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۷۳

نشست شورای صنفی دانشجویان گروه‌های پرستاری به همت معاونت پرستاری با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رییس کل سازمان نظام پرستاری و جمعی از نمایندگان شورای صنفی دانشجویان پرستاری در محل وزارت بهداشت به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی در این نشست، ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجویان در این روز بر ضد استعمار قدم برداشته و زبان مردم شدند، بنابراین باید بزرگداشتی در این روز صورت پذیرد، زیرا نقش دانشجو در مملکت می تواند موثر باشد.

وی با بیان این که دانشجویان مرکز دانش، پویش و علم هستند و ماهیت دانشجو، تازگی ، خلاقیت و نو آوری است، افزود: امیدواریم دانشجویان پرستاری بتوانند پیشنهادات خود را ارائه دهند و مسئولین نیز بتوانند راهکارهایی برای رفع مشکلات آنان در پیش گیرند.

بنابراین گزارش، در این جلسه نمایندگان گروه های مقاطع کارشناسی پرستاری، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری هر کدام جداگانه به بیان مسایل خود پرداختند.

حضرتی نیز در توضیح عملکرد معاونت پرستاری از روز دانشجو در سال گذشته تاکنون در حوزه دانشجویی افزود: افزایش ده درصدی ساعت کار دانشجویی،  جذب ۵۰۰۰ نفر از گروه های پرستاری طی آزمون استخدامی، نهایی شدن کارهای اینترشیپ پرستاری، برنامه ریزی جهت برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در بهمن ماه سال جاری ، پیگیری و نظارت ها پیرامون نظارت بر دانشکده های پرستاری دولتی و آزاد جهت رعایت استانداردها از جمله اقدامات انجام گرفته در مدت یکسال گذشته است.

بنا بر اعلام وبدا، در پایان پنل پرسش و پاسخی برگزار شد و نمایندگان شورای صنفی دانشجویان، مسائل و مشکلات دانشجویان دانشگاه ها و دانشکده های خود را به سمع و نظر مسئولین رسانده و در خصوص هر یک از مشکلات پاسخی دریافت کردند.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دغدغه مندی دانشجویان باید افزایش یابد و شوراهای صنفی نماینده ۲۴۵ هزار دانشجو هستند.

وی با بیان این که جایگاه صنفی دانشجویی، مشکلات خاص خود را دارد، اظهار داشت: اگر روحیه عدالت طلبی در دانشجویان نباشد، نتایج مثبتی بدست نخواهد داد و اگر این روحیه از بین برود، شاهد کوتاهی در حق دانشجویان خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان افزود: اگر مسئولین راه حل و راهکارهای رفع مشکلات را از دانشجویان جویا نشوند و دانشجویان نیز روحیه مطالبه گری را در خود افزایش ندهند، جدایی بین قشر مسئولین و دانشجویان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز