خبرگزاری کار ایران

تأکید رئیس پارلمان عراق بر انجام اصلاحات بدون اعمال فشار خارجی

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۲۷۴

رئیس پارلمان عراق بر تلاش فشرده و پی در پی برای تحقق خواسته‌­های مردم بدون اعمال فشار خارجی و عمل برای انجام اصلاحات قانون اساسی با مشارکت نمایندگان تظاهر کننده تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه­‌ای در فیسبوک تأکید کرد که پارلمان به نقشه راهی که مرجعیت عالی‌قدر شیعه ترسیم کرده و در حقیقت طرح امنیت و عنوان وحدت عراق بوده، پایبند است.

الحلبوسی در این بیانیه تأکید کرده است که جلسات پارلمان به منظور سرعت‌بخشی برای اجرای این نقشه راه همیشه برگزار می­‌شود.

وی تأکید کرده است که تمامی اصلاحات قانون اساسی باید با مشارکت نمایندگان معترضان و نخبگان و کارشناسان و چهره‌­های دانشگاهی که از جزئیات حال حاضر عراق آگاه هستند، انجام شود.

رئیس پارلمان عراق در ادامه افزوده است که پارلمان به صورت فشرده و پی در پی برای تحقق خواسته‌­های مردم بدون اعمال فشار از سوی خارج چه در سطح منطقه یا بین‌المللی و همچنین بدون اعمال خواسته­‌های شخصی و حزبی فقط با در نظر گرفتن منافع مردم عراق تلاش می‌­کند.

بغداد و تعدادی از استان­‌های عراق با موجی از اعتراض‌های مردمی علیه فساد، بی‌عدالتی، ضعف خدمات عمومی و بیکاری مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز