خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان عراق: عدم مشارکت بغداد در کنفرانس منامه تأکید بر موضع ثابت خود در قبال فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۳۷

رئیس پارلمان عراق عصر روز گذشته- دوشنبه- در دیدار با نخست وزیر فلسطین تأکید کرد که عدم مشارکت بغداد در کنفرانس منامه تأکید بر موضع ثابت این کشور در قبال مسأله فلسطین و پایتخت آن قدس شریف است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق عصر روز گذشته- دوشنبه- در دیدار با «محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین گفت: «این دیدار تأثیر بزرگی در شرایط امت عربی و منطقه دارد، ما بر موضع ثابت عراق برای تشکیل دولت فلسطین و پایتختی قدس شریف تأکید کرده و از تلاش‌­های کشورهای عربی و بین المللی برای صلح و توقف شهرک سازی اسرائیل و نیز تصمیم‌­های سازمان ملل حمایت می­کنیم».

رئیس پارلمان عراق تأکید کرد که عدم حضور بغداد در کنفرانس منامه تأکید بر موضع ثابت این کشور در قبال حقوق ملت فلسطین بوده و پارلمان قصد دارد فراکسیون­‌های دوستی و همکاری پارلمانی بین دو کشور را فعال کند.

حلبوسی بر نقش عراق در جنبش پارلمانی عربی و بین المللی برای عدم نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین و رد تمام تلاش­‌ها برای یهودی سازی قدس و تعرض به مسجد الاقصی تأکید کرد.

وی همچنین بر تمایل شدید قوای اجرائی و قانون‌گذاری عراق به حفظ حقوق فلسطینی­‌های مقیم عراق و حمایت از آنها و تضمین حقوقشان در زمینه­‌های مختلف در نهادهای دولتی این کشور تأکید کرد و از تمایل بغداد برای تشکیل هیأت نمایندگی به منظور دیدار از رام الله در راستای حمایت از حقوق  مردم فلسطین خبر داد.

اشتیه نیز در این دیدار گفت: «موفقیت پارلمان عراق با تنوع تشکیلاتی مردم عراق را قادر به پیروزی بر تروریسم کرد».

وی از مواضع پارلمان عراق در حمایت از مسأله فلسطین و حقوق مردم این کشور قدر دانی کرد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین صبح روز گذشته در قالب سفری رسمی وارد بغداد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز