خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران آب معدنی داماش ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۳۸

کارگران آب معدنی داماش می‌گویند: مشکل پرداخت نشدن دستمزد نزدیک به ۳۰ کارگر شاغل در کارخانه آب معدنی داماش به دلیل تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.

کارگران شاغل در کارخانه آب معدنی داماش در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: نزدیک به ۳۰ کارگر در کارخانه آب معدنی داماش در بخش تولید مشغول‌ کارند که از مرداد ماه سال جاری مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

به ادعای کارگران، کارفرما هنوز بابت دستمزد ماه‌های مرداد، شهریور و مهر که امروز آخرین روز آن را سپری می‌کنیم به آنها بدهکار است و در حال حاضر بابت پرداخت نشدن دستمزدهای ماهای پیش رو نیز نگرانی‌هایی وجود دارد.

کارگران آب معدنی داماش خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهند.

در این زمینه یکی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش به ایلنا گفت: به تعویق افتادن مطالبات مزدی درحالی‌ست که پیش از این کارفرمای آنها در آخرین دور از اعتراض کارگران این کارخانه در اواسط تیر ماه، وعده به‌روز کردن مطالبات کارگران را داده بود.

این کارگر با بیان اینکه شرکت آب معدنی داماش در حال حاضر متعلق به هلدینگ گروه ملی است، در ادامه با اشاره به اینکه مرداد ماه سال جاری کارگران در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به اعتراض صنفی چند روزه زدند که در نتیجه آن اعضای هلدینگ گروه ملی به همراه مدیرعامل و چند تن از مسئولان شهرستان رودبار برای بررسی وضعیت کارخانه آب معدنی داماش به منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی داماش آمده بودند، افزودند: آنها برای جلوگیری از اعتراض کارگران؛ وعده راه‌اندازی خطوط جدید تولید و به‌روز کردن مطالبات کارگران را تا چند ماه آینده دادند که تاکنون عملی نشده است.

این کارگر در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی کارگران این کارخانه در نتیجه دریافت نکردن سه ماه حقوق افزود: در گذشته کارخانه آب معدنی داماش حدود ۱۴۰ کارگر داشت که به مرور با افزایش مشکلات؛ تعداد آنها به حداقل ۳۰ نفر کاهش یافته است.

به گفته وی؛ در روزهای گذشته او و سایر همکارانش بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند.

او در خصوص وضعیت تولید در کارخانه آب معدنی داماش، گفت: در حال حاضر کارگران آب معدنی داماش در دو شیف کار می‌کنند و ‌به‌رغم آنکه کارخانه فروش خوبی دارد کارگران هیچ سهمی از درآمد کارخانه نصیبشان نمی‌شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات کارگران آب معدنی داماش پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی است.

تلاش خبرنگار ایلنا برای برقراری تماس با مدیرعامل شرکت آب معدنی داماش جهت پیگیری و دریافت اطلاعات دقیق‌تر تا ساعت مخابره این خبر بی‌نتیجه ماند.

پیش از این در تاریخ ۱۵ تیرماه محمد حیدری (سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار) ضمن تایید معوقات مزدی کارگران آب معدنی داماش از پیگیری وضعیت کارخانه و مطالبات کارگران آن خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز