خبرگزاری کار ایران

ادلب در انتظار نتایج نبردهای شرق فرات

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۷۳۰

همزمان با درگیری‌ها در شمال شرق سوریه، منطقه کاهش تنش «ادلب» شاهد بمباران متقابل بین نیروهای ارتش و عناصر مسلح است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الوطن سوریه، یک منبع میدانی گزارش داد که عناصر مسلح گروه تروریستی «جبهه النصره»  حاضر در منطقه کاهش تنش در دو بخش «حماه» و «ادلب» از آغاز هفته جاری به روال درگیری‌های خود ادامه داده و ارتش سوریه را به دخالت فوری و وارد کردن خسارت‌های مالی و جانی به آنان سوق داده‌اند.

این منبع توضیح داد که ارتش سوریه در پاسخ به تجاوزهای جبهه النصره و متحدانش در مناطق «الحویز» و روستای «الرصیف» مواضع این عناصر در محورهای «السرمانیة» را با آتش سنگین توپخانه مورد هدف قرار داد. 

جنگنده‌های روسیه نیز با حملات گسترده و متمرکز  تروریست‌های مناطق «الرکایا»، «سجنة»، «کفر روما»، «الشیخ مصطفی»، «بسقلا» و «الصقیعه» در حومه جنوبی ادلب را مورد هدف قرار داد. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد که از روز گذشته- سه‌شنبه- آرامش نسبی بر سراسر منطقه حاکم شده و تجهیزات و مهمات ارتش سوریه به محورهای جنوب و جنوب شرقی و نیز شمال غرب «خان شیخون» تا شرق این منطقه رسیده است. 

این سازمان از احتمال ایجاد تغییر در معادله جنگ ادلب پس از آشکار شدن نشانه‌های سازش در شمال شرق سوریه و پیامدهای عملیات «چشمه صلح» ترکیه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز