خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

ایران حریفی متفاوت برای آمریکاست/ ایرانی‌ها در جنگ‌های نامتقارن و چریکی مهارت پیدا کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۹۹

وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی توان نظامی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، اعلامیه روز جمعه ایالات متحده مبنی بر ارسال سیستم‌های دفاع موشکی و نیروهای نظامی به عربستان سعودی، احتمال درگیری با ایران را تشدید  می‌کند این در حالی است که ایران تهدید کرده است که حمله به ایران جنگی همه جانبه خواهد بود. 

آمریکا باید بداند که جنگ با ایران، بسیار متفاوت است چرا که ایران حریف متفاوتی است.  ایران اکنون هزاران موشک دارد که بسیاری از آنها قادر به رسیدن به اسرائیل ، به مدیترانه ،حتی آمریکا هستند. از طرفی ایران شبه نظامیانی وفادار در یمن، عراق، سوریه و لبنان دارد که ایران را به ارتشی قدرتمند تبدیل خواهد کرد.

ایران تهدید می‌کند مواضع ارتش آمریکا را در معرض تهدید قرار می‌دهد. امیرعلی حاجی‌زاده یکی از فرماندهان ارشد سپاه ایران اخیرا گفت: آنها فکر می‌کنند در صورت اینکه از ما فاصله داشته باشند در امان خواهند بود. اما این موضوع درست نیست. هر کجا باشند به محض وقوع جنگ ما کشتی‌های آنها را به آتش خواهیم کشید. 

ایران حمله به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی را تکذیب کرد، اما اگر اتهامات آمریکا و ریاض درست باشد ایران نشان داده است تحت فشار می‌تواند چنین حملاتی را انجام دهد. 

موشک‌های ایران اکنون سنگ‌بنای استراتژی دفاعی این کشور است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول دفاع از ایران در برابر دشمنان خارجی ، این موشک‌ها را اداره می‌کند.

برخی از کارشناسان تسلیحات ادعا می‌کنند که حمله نفتی عربستان سعودی به نظر می‌رسد کار یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های  کروز ایران است. این موشک یکی از دور بردترین موشک‌های ایران است که می‌تواند فواصل زیادی را در مدت کم طی کند. 

از طرفی هم ارتش نیروهای مسلح ایران بسیار پر تعداد است. ایران در صورت اراده می‌تواند حدود ۳۵۰ هزار شبه نظامی نیز به ارتش خود اضافه کند.

ارتش ایران توانایی زیادی در جنگ‌های نامتقارن دارد. تعداد زیاد نظامی‌ها و مهارت جنگ‌جویان جنگ تن به تن با ایران را نیز سخت کرده است. 

علاوه بر این، هشت سال جنگ در سوریه در حمایت از بشار اسد، میدان آموزشی برای ایران بوده است و همکاری بین ارتش و سپاه را تقویت کرده است.

ایران در جنگ‌های نامتقارن و چریکی مهارت پیدا کرده است. بخش اصلی استراتژی دفاعی آن، که موشک‌های ایران نقش اساسی را ایفا می‌کنند، جلوگیری از حمله دشمنان با حفظ تهدید مداوم علیه آنها است.

ترامپ به تازگی دستور ارسال تجهیزات جنگی به عربستان را صادر کرده است اما باید دید که‌ آیا سیستم‌های جدید می‌تواند عربستان را در مقابل موشک‌های دوربرد ایران محافظت کند و قابلیت تشخیص این موشک‌ها از این فاصله را دارد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز