خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

آغاز مبارزه با آفت ملخ صحرایی در عربستان/ فائو؛ جرم عربستان در دوره قبل هجوم ملخ‌ها "کم کاری" بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۰۰

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: رصد سازمان فائو نشان می‌دهد کشور عربستان مبارزه با ملخ صحرایی را آغاز کرده است. در حال حاضر ملخ‌های صحرایی در عربستان مرحله تولید مثل را پشت سر گذاشته، اما هنوز وارد فاز تهاجمی نشده‌اند.

رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ورود ملخ‌ها به کشور ما 2 تا 3 ماه آینده اتفاق بیفتد، اظهار کرد: ما ارتباط مستقیم با عربستان برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم صحرایی نداریم و ارتباط دو کشور تنها از طریق سازمان فائو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایران در سازمان فائو عضو "کمیسیون مبارزه با ملخ‌های صحرایی" است که کشور عربستان در آن عضویت ندارد.

به گفته میر؛ این کمیسیون از کشورهای ایران، هند، پاکستان و افغانستان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در جهان 59 کشور درگیر آفت ملخ صحرایی هستند که با فائو برای مبارزه با آن همکاری دارند.

میر با تاکید بر اینکه مبارزه با این آفت در عربستان آغاز شده است،‌ افزود: گزارش سازمان فائو نشان می‌دهد در حال حاضر ملخ‌های صحرایی در عربستان مرحله تولید مثل را پیش سر گذاشته، اما هنوز وارد فاز تهاجمی نشده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این مرحله از تهاجم ملخ‌های صحرایی با توجه به افزایش جمعیت، با فائو برای دریافت کمک مذاکره شده است، اظهار کرد: هنوز قضاوت درباره اینکه نیازمند دریافت کمک از فائو هستیم زود است، اما با توجه به تجربه مرحله اول هجوم ملخ‌ها که در 50 سال گذشته بی‌سابقه بود، به نظر می‌رسد آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت را داشته باشیم.

میر کمک‌های سازمان فائو به کشور‌ها در شرایط بحران را کمک‌ها نقدی، تجهیزات و سموم به صورت مستقیم یا با همکاری سایر کشورها عنوان کرد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا جرم عربستان در شرایط سختی که برای ایران در دوره اول تهاجم ملخ‌ها به کشور ما به اثبات رسید،‌گفت: پس از بازدید نماینده سازمان فائو از کشور ما این سازمان در گزارشی جرم عربستان در دوره قبل هجوم ملخ‌ها "کم کاری" عنوان کرد.

میر اظهار کرد: به اعتقاد فائو عربستان به دلیل اینکه منابع کشاورزی خوبی ندارد در مبارزه با آفت ملخ صحرایی کم کاری کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز