خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

«امتیاز تحصیلی‌ خاص به فرزندان هیات علمی دانشگاه آزاد» مغایر با قانون اساسی است/ورود مجلس به نحوه جذب فرزندانِ اساتید در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۷۷

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، امتیاز تحصیلی‌خاص به فرزندان هیات علمی دانشگاه آزاد را مغایر با قانون اساسی عنوان کرد.

علیرضا سلیمی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: قطعا با این مساله مخالف هستیم، زیرا این اقدام از نظر ما تبعیض آشکار است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به تغییر رشته تعدادی از فرزندان هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از رشته دامپزشکی به پزشکی گفت: این مساله اصلا قابل پذیرش نیست، زیرا قطعا با توزیع عادلانه فرصت‌ها مغایر است و همچنین این امر مغایر با بند 9 اصل 3 قانون اساسی (رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی) مغایر بوده و یک تبعیض فاحش و آشکار است.

وی ادامه داد: هیچ منطقی این نوع پذیرش و جذب را تایید نمی‌کند و حتما بحث سهمیه فرزندان هیات علمی در دانشگاه‌های کشور در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی خواهد شد.

سلیمی گفت: وقتی کسی بار علمی و توان علمی ندارد و می‌خواهد پزشک شود، قطعا این آسیب زننده است. بالاخره پزشکی یک کار ویژه است و نیاز به استعداد ویژه دارد. اگر کسی بدون استعداد در این زمینه وارد شود، قطعا می‌تواند به مردم آسیب وارد کند.

به گزارش ایلنا، بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر اعلام کرده است؛ محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون فرهاد رهبر رییس سابق دانشگاه آزاد در مهرماه 96 طی نامه‌ای و خطاب به فرهاد رهبر، خواهان ارایه تسهیلاتی بود که فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند در رشته همتراز خود تغییر رشته دهند و بر اساس همین طرح تعداد 134 نفر از فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد که در رشته دامپزشکی پذیرش شده بودند، اکنون تغییر رشته داده و به‌طور غیرقانونی در رشته پزشکی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز