خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:

شرایط حرکت زوار در مرز چذابه روان و عادی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۷۴

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: به دنبال مشکلات پیش آمده در کشور عراق مبنی بر عدم وجود وسایل نقلیه برای انتقال زوار به نجف اشرف، هماهنگی های لازم صورت گرفت و در حال حاضر حرکت زوار در پایانه ها روان و عادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی حسین حسین زاده امروز شنبه ۲۰ مهرماه، در پایانه چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت ۲۴ روز جمعه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مرز چذابه به سمت عتبات عبور کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۲/۵ برابر مواجه بوده است.

وی افزود: روز پنجشنبه به دلیل تراکم جمعیت در مرز شلمچه و چزابه (حدو  ۵۴ هزار نفر) و کمبود امکانات (وسایل نقلیه) کشور عراق منجر به مسدود شدن مرز به مدت ۵ ساعت از سمت عراق شد که موجب تراکم جمعیت در پایانه چذابه و شلمچه شد.

حسین زاده تصریح کرد: سریعا با جلساتی که با هیات عراقی در ساعات اولیه داشتیم امکانات را بسیج کرده و برای کاهش تراکم ارسال کردیم و با همکاری مردم و اماکنی که از قبل برای اسکان و پذیرایی زوار مشخص شده بود، شرایط به حالت عادی بازگشت و از روز جمعه تا کنون هیچ مشکلی در تردد زوار از پایانه های مرزی وجود ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری اشاره کرد: با وجود تفاهمات و توافقاتی که بین دو کشور صورت گرفته بود، اما برای ورود وسایل نقلیه به خاک عراق باید مراحل قانونی طی شود که پس از بروز کمبود با هماهنگی های انجام شده و با انجام‌ مراحل قانونی، وسایل نقلیه برای انتقال زوار به الاماره اعزام‌ شدند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حرکت زوار از مرز چذابه روان و عادی است؛ هم اتوبوس و هم وسیله نقلیه شخصی برای عبور زوار در مرز عراق وجود دارد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز