خبرگزاری کار ایران

سرور اختصاصی: کسب و کار خود را صاحب خانه کنید

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۴۰

در شرکت­ها و سازمان­های بزرگ، مهم­ترین مساله برای وب‌سایت، امنیت آن است. همچنین آنها خواهان سرعت بالا، حجم کافی و هدایت بیشتر و موثر­تر برای فضای خود هستند و معمولا برای داشتن یک سرور اختصاصی اقدام می‌کنند.

قبل از اینکه به تعریف سرور اختصاصی بپردازیم نیاز است با مفهوم سرور آشنا شویم. سرور به یک سیستم دائما روشن می­گویند که همیشه آماده است تا مسئولیت پشتیبانی و مدیریت همه اطلاعات کاربر را به عهده بگیرد و هدف مهم آن، به اشتراک گذاشتن و پردازش تمامی داد­ه­های کاربران است.

در شرکت­ها و سازمان­های بزرگ، مهم­ترین مساله برای وب‌سایت، امنیت آن است. همچنین آنها خواهان سرعت بالا، حجم کافی و هدایت بیشتر و موثر­تر برای فضای خود هستند و معمولا برای داشتن یک سرور اختصاصی اقدام می‌کنند.

تمامی سرور­های اختصاصی کاملا انحصاری در دست کاربران قرار می­گیرند. به این معنی که منابع، به صورت اختصاصی در اختیار ایشان است. همچنین کاربر در انتخاب سیستم عامل، کنترل پنل، نرم‌افزارها و نوع استفاده از منابع، کاملا آزاد است و محدودیتی ندارد.

در مجموع، استفاده از سرور اختصاصی، وبسایت شما را وارد مرحله جدیدی می‌کند که سرعت، امنیت و کارایی آن را بهبود می ‌بخشد. کاربران از این امکان استفاده می­کنند تا کنترل مناسب­تری بر سرویس‌های وب یا نرم افزارهای خود را داشته باشند.

معرفی وب‌ هاستینگ

سرور اختصاصی: کسب و کار خود را صاحب خانه کنید

هاست یا میزبانی به قسمتی از یک سرور می­گویند که کاربران، فایل‌های وب‌سایت خود را در آن قرار می‌دهند تا آن را در معرض دید دیگران، قرار‌دهند. "هاست" بخش اصلی یک وب سایت است. هاست، باید از سرعت و دسترسی بالا و سخت افزار مناسبی بهره ببرد، تا هم مدیر سایت و هم کاربران سایت بتوانند به راحتی از آن وب‌سایت، استفاده نمایند.

معرفی سرور اختصاصی مجازی

سرور اختصاصی: کسب و کار خود را صاحب خانه کنید

سرور اختصاصی مجازی، یک سیستم مجازی است که با استفاده از نرم افزار مجازی ساز بر روی سرور اختصاصی بخشی از منابع سخت افزاری سرور اصلی، به آن اختصاص داده شده است. این منابع عبارتند از CPU، RAM، DISK و … .

برای هر سرور اختصاصی مجازی، اصولا یک ip اصلی اینترنتی در جهت ارتباط با دنیای بیرون، وجود دارد. همچنین بخشی از پهنای باند سرور اصلی، به سرور مجازی تخصیص داده می­شود. تمامی این تقسیم بندی­ها با استفاده از سرور منابع اصلی باید انجام گیرد و معمولا در "مجازی سازهای" جدید، توانایی فروش بیشتر از میزان منابع اصلی، امکان پذیر نیست.

 

معرفی سرور اختصاصی ابری

سرور ابری همانند سرور‌های مجازی، توسط نرم افزارهای "مجازی ساز" ساخته شده است، با این تفاوت که بر روی بستر ابری قرار دارد. یعنی سرورهای مجازی ابری، در اصل توسط نرم افزارهای پیشرفته تری  بر روی چندین سرور فیزیکی که به صورت یک خوشه در آمده‌اند، اجرا می‌شوند. آنها قدرت و سرعت بیشتری نسبت به سرورهای مجازی دارند. میزان آپتایم این سرور از سرورهای مجازی بالاتر است، و در صورتی که مشکلی برای یکی از سرورهای فیزیکی پیش آید، سرور مجازی ابری مورد نظر به سرورهای دیگر منتقل می‌شود و به کار خود، ادامه‌می‌دهد.

ولی این نوع سرور نیز، قدرت، امنیت و انعطاف پذیری سرور اختصاصی را ندارد.

سرور اختصاصی: کسب و کار خود را صاحب خانه کنید

ویژگی­های سرور اختصاصی

بهره­گیری از این نوع از سرور­ها برای مدیران وب‌سایت‌ها منافع زیادی دارد که اصلی­ترین آن استفاده از تمامی منابع اختصاصی سرور، امنیت زیاد و درجه اطمینان‌ بالا است. همچنین با خرید یک سرور کاملا اختصاصی یک یا چند آی پی اختصاصی به کاربر داده می­شود و این مسئله از ایجاد مشکلاتی اعم از، اسپم شدن ایمیل ها و یا بلک لیست شدن آیپی به دلیل استفاده نا‌درست، جلوگیری می‌کند.

به طور کلی اصلی‌ترین ویژگی‌های سرور اختصاصی عبارتند از:

 

  • کاربر، کنترل کامل بر همه منابع موجود سرور را دارد.
  • کارایی موثرتر، تداوم و قابلیت اطمینان که نتیجه اشتراکی نبودن سیستم است.
  • کاربر دارای حق انتخاب سیستم‌عامل، کنترل پنل، نرم افزار و میزان امنیت برای جواب دهی به نیازهای تجاری است.
  • سرور امنیت بالاتری در برابر اسپم، DDOS ، بدافزارها، ویروس‌هاو نرم افزارهای تخریب کننده دارد.
  • سرور اختصاصی ایران و خارج این امکان را برای مشتریان ایجاد می‌کند تا به سورس­های محاسباتی بالا، بدون ایجاد هزینه‌ی بیشتر، دسترسی کامل را داشته باشند.
  • هیچگونه مشکلی از سوی کاربران و یا یوزرهای دیگر، وب‌سایت شما را تهدید نخواهد کرد.

 معایب سرورهای اختصاصی

  • هزینه‌ی بالا، در مقابل سرویس‌های اشتراکی و مجازی
  • نیاز به دارا بودن مهارت، برای مدیریت سرور و جلوگیری از مشکلات و خطر­ها
  • در صورت نداشتن مهارت، باید برای استخدام یک مدیر سرور هزینه کرد.

 چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید؟

روش­های میزبانی برای کسب و‌کارهایی با رشد بالا، در حال تغییر است. در اوایل این نوع از وب‌‌سایت‌ها از سرورهای مجازی برای میزبانی استفاده می‌کردند، ولی با توجه به افزایش سرعت پیشرفت یک وب‌سایت از مرحله‌ای به مرحله بعد، دیگر منابع سرور مجازی پاسخگوی نیازهای اصلی وب‌سایت نخواهد بود و این مورد نشان می‌دهد که سرویس باید ارتقا پیدا کند.

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی:

  • قیمت تهیه یک سرور مجازی، پایین‌تر از سرور اختصاصی است.
  • سرور­های اختصاصی منابع بیشتری نسبت به سرور مجازی دارند. همچنین سرور مجازی در بعضی از منابع، مانند شبکه و سرعت دیسک با دیگر سرورهای مجازی مشترک است.
  • در سرورهای اختصاصی، پهنای باند کامل‌تر و مناسب­تری ارائه می­گردد.
  • راه‌اندازی سیستم عامل‌­های قابل نصب بر روی سرور مجازی، محدود به image هایی است که سرویس دهنده بر روی سرور قرار داده است. ولی در سرور­های اختصاصی امکان راه‌اندازی هر نوع سیستم عاملی وجود دارد.
  • سرور­های اختصاصی به سرورهای مجازی با ابعاد پایین‌تری تقسیم می‌شوند و از هر سرور می‌توان در راستای کارایی خاصی استفاده کرد، این مورد در سرور مجازی امکان پذیر نیست.
  • در هنگام ایجاد هر نوع اختلال و یا مشکلی، انتقال به سرور­های دیگر در سرور مجازی سریع­تر از سرور‌های اختصاصی است، سرورهای مجازی، به راحتی به سرور­های دیگر منتقل می­شوند و در این زمینه پتانسیل بسیار بیشتری دارند.
  • در سرورهای اختصاصی، قدرت پردازشِ ذخیره داده­ها و به طور کلی قدرت سخت افزاری بیشتری وجود دارد، دلیل آن هم عدم ایجاد اشتراک است.
  • در سرور­های اختصاصی، امنیت بالایی وجود دارد و دلیل آن محدودیت دسترسی کاربران به اطلاعات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز