خبرگزاری کار ایران

سردار حسین رحیمی خبر داد:

دستگیری ۴۰۰ نفر در رابطه با پرونده‌های کلان اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۰۱۸

رییس پلیس از دستگیری ۴۰۰ نفر از افرادی که در پرونده‌های کلان اقتصادی نقش داشتند، طی یکسال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی (رییس پلیس پایتخت) در برنامه صبحگاه مشترک پلیس تهران بزرگ که با حضور علی القاصی مهر (دادستان تهران)، انوشیروان محسنی بندپی (استاندار تهران)، محمدحسن ابوترابی فرد (امام جمعه موقت تهران) و جمعی از سران لشکری برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی را با شعار پلیس هوشمند، امین مردم آغاز کردیم و عملا سال کاری جدید پلیس از این هفته آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت شتابان و سریع پلیس به سمت استفاده از خدمات آی تی برای ارایه خدمات بهتر به آحاد مردم از اولویت‌های پلیس است. امروز نیروی انتظامی در این مسیر مقتدرانه و با تمام توان تلاش می‌کند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس امین مردم و امانت‌دار آحاد جامعه است حفظ جان ناموس مردم و برقراری امنیت از نقطه صفر مرزی تا قلب شهرها برعهده پلیس است. مردم بدانند پلیس در این مسیر سر از پای نمی‌شناسند و آنچه در توان دارد نظم و امنیت را برقرار می‌کند.

سردار رحیمی با اشاره طرح‌های برگزار شده توسط پلیس تصریح کرد: ساماندهی و انظباط بخشی به سی نقطه از شهر تهران که به تازگی آغاز شده ضمن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر فضا را برای مجرمان تنگ کرده است و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد. این طرح با همکاری همه دستگاهها در حال انجام است.

وی با اشاره به ساماندهی مناطق پر اسیب شهر تهران گفت: پلیس تهران بزرگ در خصوص ساماندهی شوش مولوی هرندی دروازه غار فرحزاد دامنه رودخانه جاجرود گام‌های بلندی برداشته است. همچنین درکنار بسته شدن فضای جرم برای مجرمان طرح‌های عملیاتی با قدرت و اقتدار توسط پلیس‌های تخصصی انجام می‌شود طرح رعد کار بزرگی است که در برخورد قاطع با مجرمان انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: طرح‌های کاشف و صاعقه توسط پلیس آگاهی انجام می‌شود و تمرکز آن بر مجرمان باندی و سازمان یافته است. همچنین طرح اقتدار با هدف برخورد با اراذل و اوباش توسط پلیس امنیت به صورت مستمر اجرا می‌شود و در تکمیل برخورد با قاچاقچیان طرح ظفر در پلیس مبارزه با مواد مخدر طراحی شده و در این طرح به ۲۳۰مکان و پاتوق ضربه وارد شده است. همچنین۴  طرح ترافیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در حال انجام است. برخورد بی‌امان با مفسدان اقتصادی که اکنون ۳۵پرونده کلان اقتصادی با همکاری دادستان اجرا شده و مجرمان آن دستگیر شده‌اند از دیگر طرح‌های اجرا شده توسط پلیس لست.

ریس پلیس پایتخت گفت: در یکسال گذشته۴۰۰ نفر از مفسدان اقتصادی دستگیر شده‌اند، رصد مستمر فضای مجازی و کنترل این فضا از ابتدای سال جاری به طور جدی دنبال می‌شود و بیش از ۱۳۰ درصد افزایش دستگیری در این فضا داشتیم. همچنین اقدامات ایجابی، فرهنگ سازی و اقدامات ارشادی را در اولویت خود قراردادیم و روزانه برای بیش از ۲هزار راننده و راکب موتورسیکلت علاوه بر اعمال قانون دوره‌های قوانین برگزار می‌شود و تلاش ما در این بخش جدی است. همچنین در بخش مشاوره با ایجاد ۱۱مرکز مشاوره در کلانتری و ۱۸۴ مرکز مشاوره ارشاد و هدایت را در دستور مکار قرار داده‌ایم و ۳۰۰ هزار نفر در طی سال مورد ارشاد قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته در پژوهش‌های انجام شده براساس رای و نظر مردم پلیس جز رتبه‌های برتر و دستگاه‌های خدمت رسانی در تهران است.

به گفته سردار رحیمی؛ در دو سال گذشته سهم تهران از وقوع جرم از ۲۹ درصد به ۲۱ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز