خبرگزاری کار ایران

کولیوند مطرح کرد:

توصیه‌های پزشکی ضرروی به بیماران زائر اربعین

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۹۲۶

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین بابیان اینکه زائران دچار بیمار قلبی، داروهای تخصصی خود را همراه بیاورند، گفت: بیماران باید مشخصات بیماری خود را روی کارتی نوشته و همراهشان داشته باشند.

به گزارش ایلنا، پیر حسین کولیوند بابیان اینکه خوشبختانه تردد زائران اربعین تا غروب روز شنبه عادی بوده و مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: دو حادثه ترافیکی تنها موضوعات قابل‌ذکر در روز شنبه است که خوشبختانه در سایر موارد مشکلی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های لازم برای بیماران قلبی و عروقی مشاوره با پزشک قبل از سفر اربعین است، تأکید کرد: زائرانی که بیماری قلبی دارند می‌بایست حتماً با پزشک مشورت کنند و هماهنگی‌های لازم برای مصرف دارو و تغذیه‌شان را با پزشک مشاور صورت دهند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، گفت: بیماران قلبی و عروقی همچنین باید به یاد داشته باشند که حتماً در مسیر از آب سالم بسته‌بندی فراوان استفاده و در مصرف نمک و چربی تعادل را رعایت کنند.

کولیوند با بیان اینکه بیماران زائر اربعین همچنین باید رژیم غذایی خود را نیز در اربعین ادامه دهند، بیان کرد: لازم است از استعمال سیگار نیز برای ارتقای سلامتی در راهپیمایی اربعین دوری کرد.

وی افزود: بیماران همچنین باید توجه داشته باشند، دارویی که پزشک برایشان تجویز می‌کند را همراه بیاورند و از سوی دیگر اطلاعات بیماری خودشان را روی کارتی نوشته و در جیب خود قرار داده و به یکی از آشنایان و همراهانشان بسپارند.

رئیس اورژانس کشور بابیان اینکه حمل بار سنگین و طولانی به بیماران توصیه نمی‌شود، ابراز کرد: کسانی که دچار بیماری واریس هستند، از جوراب‌های لازم این بیماری استفاده کنند.

کولیوندی با بیان اینکه درصورتی‌که بیماران دچار مشکل شدند داخل مرز ایران با اورژانس ۱۱۵ و در کشور عراق به پایگاه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی که در طول مسیر ایام اربعین ایجاد شده مراجعه کنند تا خدمات درمانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز